برخی مسئولان در حوادث اخیر بی تدبیری کردند

پاک فطرت و قادری در گفت وگو با ابتکارجنوب:

 

برخی مسئولان در حوادث اخیر بی تدبیری کردند

 

قادری: اغتشاشگر هرکسی با هرسنی محکوم است

 

 

زهره مرزبان ، خبرنگار شیراز،دوتن از نماینده های مردم شیراز  در مجلس شورای اسلامی  درخصوص بیانیه  قرائت شده در مجلس  موسوم به " بیانیه ۲۲۷ نماینده در محکومیت معترضان"  با " ابتکار جنوب "گفتگو کردند .

  به گزارش " ابتکار جنوب" ، ۲۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در خانه " ملت " در قالب بیانه ای خواستار مجازات معترضان شده بودند. که در این رابطه دوتن از نمایندگان شیرازبه خبرنگار ما  توضیحاتی دادند:

جعفر قادری ، نماینده مردم شیراز و زرقان:

"اغتشاش کننده در کشور  هرکسی که باشد با هرسنی، محکوم است"

در این رابطه ، جعفرقادری ،  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا جزو امضا کنندگان بیانیه محکومیت  معترضان بوده است؟ گفت: درحال حاضر حضور ذهن ندارم ولی احتمال می دهم که آن را امضا کرده باشم. وی افزود : مجلس در مناسبتهای مختلف بیانیه می دهد و ما روزانه در مجلس حداقل یکی دوتا بیانیه داریم ، این هم یک بیانیه است و در این رابطه ، حکم اعدام را قاضی می دهد  و دست مجلس نیست. 

 

وی با تاکید به اینکه اعتراض کاملا با اغتشاش متفاوت است اظهار کرد:اعتراض حق طبیعی و مسلم هرکسی است و همه می توانند اعتراض داشته باشد کما اینکه ما نمایندگان هم  در بسیاری از موضوعات معترض هستیم.  قادری با تاکید به اینکه اغتشاش کننده در کشور، هرکسی که باشد با هرسنی، محکوم است ، بیان داشت : افرادی که امنیت مردم را سلب می کنند ، به لحاظ سنی، چه بزرگ و چه کوچک باشند  و جوانان و نوجوانان دهه ۷۰ ، ۸۰ یا ۹۰ ی که اقدام به تخریب اموال دولتی و آسیب به  اموال مردم  می کنند اغتشاشگرند  و ما آنها را محکوم‌می کنیم.

 

وی با بیان اینکه هیچوقت کسی را به صرف بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتش به عنوان شورشی نمی شناسند، افزود : تا به حال  جریان های مختلفی اعتراض خود را در رسانه های مختلف و سایتهای خبری منعکس کردند و تا الان هیچ برخوردی  با این افراد نشده اما افرادی که اموال مردم  را آتش می زنند و امنیت آنها را سلب می کنند،  افراد اغتشاشگرند  و هیچ فرقی در این  رابطه بین افراد  بزرگ و وکوچک‌ نیست  چرا که در هیچ کشوری اجازه اغتشاش به  این افراد داده نمی شود.

 

این‌نماینده مجلس با اذعان به اینکه در روزهای اولیه شروع  ناآرامی های اخیر در کشور ، پلیس ورود نمی کرد تا صف مردم عادی از اغتشاشگران جداشود گفت : افرادی که اقدام  به تخریب اموال مردم می کنند و متعرض نوامیس مردم‌می شوند،اغتشاشگرند و با این افراد برخورد جدی می شود چرا که از این افراد فیلم‌ مستند موجود است که حتی اقدام به قمه کشیدن می کنند و در این رابطه  قاضی براساس مستندات موجود با عواملی  که اقدام به تخریب اموال عمومی  می کننند برخورد قانونی می کند.

 قادری: با افرادی که اعتراض را تبدیل به اغتشاش می کنند، برخورد می کنیم"/ اعتراض با اغتشاش متفاوت است

 قادری بیان داشت : ما  اعتراض را با مساله اغتشاش مجزا می دانیم و کسی که خشن برخورد می کند و اعتراضش را تبدیل به اغتشاش می کند، قطعا با این اغتشاش برخورد می کنیم چرا که در هیچ نقطه ای از دنیا به کسی اجازه نمی دهند با اغتشاش بخواهد رفتار کند وی اضافه کرد:  بیان مطالبات مردمی ربطی به این اغتشاشات  و اغتشاشگران ندارد.

 

قادری گریزی هم به برخورد نظام  با تخلفات  برخی آقازاده ها زد و اظهار کرد: منکر نبود مشکلاتی همچون فساد مالی  و اختلاس درسطح کشور نیستیم و در این رابطه جوسازی هایی صورت می گیرد . اما شاهد بودیم که  با فرزندان این مسئولین نیز در برهه های مختلف  برخورد شده  و می شود اما بروز این مسائل در کشور ما به  نسبت سایر نقاط  دنیا به مراتب کمتر است.

 

علی رضا پاک فطرت،نماینده اصولگرای شیراز:

بیانیه دادن در خصوص محکومیت معترضان  در شرح وظایف مجلس نیست.

 

برخی مسئولین در ناآرامی های اخیرکشور بی تدبیری کردند و درایت نداشتند

به گزارش " ابتکار جنوب" ، در همین رابطه  علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در پاسخ به این سوال که آیا جزو امضا کنندگان این بیانیه بوده است  یا نه؟با اظهار بی اطلاعی از این بیانیه گفت :من در مورد این بیانیه شنیده ام اما  خودم چیزی ندیدم و در جریان این بیانیه نیستم   شاید همان روزی که در مجلس نبودم این بیانیه صادرشده باشد.وی  با بیان اینکه بیانیه مذکور آن چیزی نیست که مردم می‌گویند اظهار کرد: نمایندگان این کار را نمی کنند و من بیانیه ندیدم  وبعید می دانم مجلس چنین کاری کرده باشد و اصولاً بیانیه دادن در این رابطه در شرح وظایف نمایندگان مجلس هم نیست. پاک‌ فطرت با تاکید به اینکه مجلس حق ندارد در کار دستگاه قضا دخالت کند، افزود دستگاه قضا ، دستگاه مستقلی است و کسی نمی تواند در کار این دستگاه دخالت کند چرا که دستگاه قضا بر اساس مستندات و قانون عمل می کند وی با تاکید به اینکه مجلس نماینده مردم است، گفت من فکر نمی‌کنم که مجلس و نمایندگان ، این  بیانیه را داده باشند.

 

نماینده حوزه انتخابی شیراز و زرقان در خصوص برخی اظهارنظرهای مسئولان کشور از جمله سخنگوی دولت و تحریک معترضان طی روزهای اخیر ، این قبیل اظهارنظرها را حاصل بی‌تدبیری  این مسئولان  دانست و گفت : این فرد سخنگوی دولت است نه  سخنگوی مجلس و  به نظرم با گفتن این حرف ها جوانی کرده است. وی ادامه داد: ریشه این اتفاقات از یک بی‌تدبیری شروع شد که اگر مسئولان بی تدبیری پیشه نمی‌کردند وضعیت کشور به اینجا کشیده نمی شد. پاک فطرت با بیان اینکه مردم ما مردم نجیبی هستند و با وجود گرانی های عظیم حداقل یک سال گذشته خصوصاً در حوزه معیشت و گرانی دارو وارد صحنه نشدند و اتفاقات پیرامون این موضوع را محکوم کردند افزود: به نظر من برخی از مسئولین در این ماجرا درایت نداشتند در این رابطه سازمان آموزش و پرورش ،وزارت علوم ،صدا و سیما و دانشگاه کوتاهی کردند. ضمن اینکه این حوادث در همه جای دنیا از جمله ایران اتفاق می افتد.

 

" در حوادث اخیر،  امپراطوری رسانه ای در حال بمباران فرهنگی  است  "

نماینده شیراز در پاسخ به این سوال که آیا می توان جوانان و نوجوانان دهه هفتاد، هشتاد و نود را که  در اعتراضات اخیر شرکت می‌کنند آشوبگر و اغتشاشگر و دشمن داخلی خواند گفت: ما در کشور دشمن نداریم و این دانش آموزان و دانشجویان را باید ارشاد کرد. وی افزود : این گروه از  فرزندان ما طی دوسال کرونا از علم دورماندند و امپراطوری رسانه ای هم طی اینمدت به بمباران فرهنگی پرداخته است  ودر این خصوص  با این جوانان و نوجوانان نباید برخورد خشن کرد و تاجایی که می شود باید سعی کنیم با آنها مدارا کنیم.  

 

" دلیل حضور جوانان در اعتراضات اخیر، فراهم نکردن بستر مناسب برای بیان مسائل مسائلشان از سوی حاکمیت است."

 

پاک فطرت افزود: در حال حاضر مشکل کشور ما عده ای هستند که تعدادشان هم زیاد نیست این افراد  سابقه کیفری دارند و  چندین سال در زندان بسر بردند و افرادی هستند که به دنبال فرصت برای هرج و مرج در کشور هستند  و اتفاقا همین  افراداغتشاشگر ،درهیاهو و این شلوغی ها اجازه نمی دهند جوانان ما  حرف حساب خودشان رو بگویند ضمن آنکه نباید  از نقش امپراطوری رسانه ای  در ناارامی های اخیر کشور هم غافل شد چرا که در زمینه دروغ پراکنی و بمباران فرهنگی فعالیت گسترده ای می کنند‌ ودر این رابطه مردم‌نباید به  این رسانه های بیگانه که به دروغ پراکنی گسترده می پردازند ، توجه کنند. نماینده مردم شیراز در خانه ملت با تاکید به اینکه  اگر در اعتراضات اخیر کشور افرادی خون  مردم بی گناهی ریخته باشند، باید پاسخگوی خون آن بیگناهان باشند، اظهار کرد: افراد آشوبگری که به اموال دولت و مردم آسیب  وارد می کنند باید به همان‌میزان، پاسخگوی جرم شان باشند.

 

 وی دلیل حضور جوانان در اعتراضات  اخیر کشور را فراهم‌ نبودن  بستر مناسب برای بیان مسایل و مشکلات شان از سوی حاکمیت خواند و گفت:متاسفانه حاکمیت زمینه ای را فراهم نکرده که مردم مسائل خود را مطرح کنند ودر این راستا باید مکانهایی در دانشگاه ها  ،کوچه و گذر  و.... برای مردم ایجاد شود تا آنها بتوانند اعتراضات و پیشنهادات خودشان را ارائه دهند. 

 

" گشت ارشاد"، بودن یا نبودن:

در ادامه نماینده حوزه انتخابی  شیراز و زرقان،در خصوص نقش گشت ارشاد و ادامه فعالیت این واحد پرحاشیه به خبرنگار ابتکار جنوب گفت : گشت ارشاد یعنی امر به معروف  و من دربسیاری ازکشورهای دنیا که سفر کردم از جمله  ایتالیا مشابه آن را دیدم البته شاهد بودم که در این کشورها با مردم برخورد مناسبی می کنند و با روی گشاده ودرکمال متانت و ادب و  احترام، با صحبت کردن با مردم ، دین خود را تبلیغ می کنند و با اهداء بسته های فرهنگی متنوع ، محترمانه مردم سایر کشورها را به دین خود ارشاد می کنند. کاری که ماهم می توانیم بصورت اصولی و به شیوه درست انجام دهیم و با رفتاری مناسب و محترمانه با ارائه بسته های فرهنگی همچون کتاب های متناسب با مشکل فرد خاطی ، اهداء چادر ، جورابهای بلند ، مقنعه و مانتوهای مناسب  در نهایت ادب و احترام و با برخورد مناسب به دختران بدحجاب  ، این جوانان را ارشاد کنیم و اگر این افراد مشکل مالی و فرهنگی هم  دارند  در این زمینه مشکلات آنان را حل و فصل کنیم. 

 

" وجود قاضی سیار یا قاضی کشیک در زمان فعالیت گشت ارشاد برای صدور حکم با افراد خاطی ضروری است"

 پاک فطرت با تاکید به اینکه  باید مکانیسم گشت ارشاد برای فعالیت دوباره  تغییر کند،گفت:  در این راستا، هنگام فعالیت گشت ارشاد باید قاضی سیار یا قاضی کشیک حضور داشته باشد تا برای افراد خاطی حکم صادرکندچرا که گشت ارشاد نمی تواند افراد را دستگیر وخودسرانه برای آنها حکم صادرکند.این کار نیازمند کار فرهنگی است و به زور و جبر  نمی توان  مشکلات این حوزه را حل و فصل کرد چرا که شیوه و عملکرد فعلی گشت ارشاد ،قابل قبول نیست.

 

در حوادث اخیر کشور ،برخی  با بی تدبیری و عدم درایت خود،بهانه به دست دشمنان دادند

پاک فطرت ، با  بیان اینکه دشمنان ما وقتی دیدند که ما در مذاکرات هسته ای و برجام کوتاه نمی آییم و در حال پیشرفت هستیم ودر صنایع هسته ای و ... موفق بوده ایم و دستاوردهای بزرگی بدست آوردیم، به دنبال بهانه ای برای آشوب درکشور بودند و متاسفانه برخی هم با بی تدبیری و عدم‌درایت خود بهانه به دست دشمنان دادیم و حاضر هم ‌نیستیم " هوشمندانه " رفتار کنیم. وی جوانان و نوجوانان معترض ناآرامی های اخیر کشور را فرزاندان این خاک خواند و گفت :  در این رابطه، الگوی ما باید شهید سلیمانی باشد چرا که این شهید ، دختران  بدحجاب و بی حجاب را دختران خود میخواند که باید با آنها مدارا شود چراکه این جوانان در بحران های کشورمی توانند در کنار ملت و دولت باشند.

 

 اغتشاشگران در میان صفوف معترضان، اجازه نمی دهند جوانان ما حرف حساب خودشان را بزنند

نماینده مردم شیرازافزود : اما در برابر اغتشاشگران قضیه فرق می کند  و باید  قوه قضاییه در برخورد با این افراد جدی  باشد. چرا که همین اغتشاشگران هستندکه  در میان معترضان، اجازه نمی دهند جوانان‌ما حرف حساب خودشان را بزنند و در این اعتراضات خیابانی به ناموس و جان مردم  تجاوز می کنند. و دست به  تخریب اموال عمومی دولت و  مردم می زنند.

 

 

تاریخ درج :  1401/9/5

تعداد بازدیدها : 177

ارسال نظر