دست های پشت پرده حمله به فرماندار بویراحمد

دست های پشت پرده حمله به فرماندار بویراحمد
کاسبان نفاق
چه کسانی از اختلاف سردسیروگرمسیر سود میبرند؟
این روزها کشور درگیر انتخاب وزراست اما گروهی هزار کیلومتر دورتر از پایتخت در استانی که تمام جمعیت و وسعتش یک درصد کشور است، عده ای فرصت را غنیمت شمرده و در این هیاهوی انتخاب کابینه اتاق های فکری شکل گرفته و در نشست های محرمانه نقشه می کشند و هر روز یک مدیر شهرستانی و استانی را نشانه می گیرند.ملاک را بر مرزبندی های منطقه ای گذاشته و رسانه های بی هویت و خبرنگار نماها را اجیر می کنند تا بر آتش زیر خاکستر تفکرات قومی و منطقه ای بدمند.هزینه اش را نیز باید مدیرانی بپردازند که جلوی این زیاده خواهی ها ایستاده اند.
در واقع دست های پشت پرده ای مدام در حال برنامه ریزی و ارسال پیام های منطقه ای به افکار عمومی سعی دارند تفکرات مسموم و مذموم خود را نیز به جامعه سرایت دهند. در این میان برخی رسانه های بی شناسنامه با همراهی خود و زد و بند وارد بازی می شوند تا آتش بیار این معرکه باشند.
همه چیز هم به همان وعده های انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر تغییر مدیران ضعیف بر می گردد و زمانی موضوع بیخ پیدا کرد که معلوم شد وزیر کشور تغییر نخواهد کرد و با این حساب بسیاری که برای خود کیسه دوخته بودند حالا مطمئن شده اند با این اوضاع چیزی دستشان را نخواهد گرفت و سعی می کنند مدیران را یک به یک مورد هجمه قرار دهند تا بتوانند در این آشفته بازار جامعه را تحت فشار گذاشته و مدیران مورد نظر خود را که برخاسته از همان تفکرات قومی است به جامعه تحمیل کنند.
اگرچه این افراد درظاهر برطبل مخالفت با رفتار های قومی می کوبند اما بر همگان روشن است که این تفکر از اتاقهای فکر و نشستهای شبانه همین افراد نشات گرفته است و قبح موضوع را نیز خود شکسته اند تا جایی که مدیران استانی با افتخار از عملکرد های منطقه ای خود حمایت می کنند و بر عکس مدیران شهرستانی را که باید نگاه منطقه ای داشته باشند و برای شهرهای خود چانه بزنند متهم می کنند و روی آنها برچسب رفتار قومی می زنند.
آنچنان که استاندار کهگیلویه وبویراحمد می گوید گاهی آدمهای سیاسی و شبه سیاسی که در استان تعدادشان کم هم نیست چهره تضادی و غیرواقعی استان را از چهره همراهی و وحدتی استان برجسته تر می کنند.
موسی خادمی به زیبایی های فرهنگ استان هم گریزی می زند و اضافه می کند در فرهنگ ما حس همکاری و وحدت و تعهد نسبت به هم خیلی قدرتمند است. ما روی این بخش از فرهنگمان تمرکز نکردیم در عوض این نظام قبیله ای، انفکاک و اختلافاتی به وجود آورده که یک سری سنت های غلطی را ماندگار کرده که جز عوامل توسعه نیافتگی استان هستند.
او می گوید در ذهن من هیچ تفاوتی این نقطه استان با نقطه دیگر ندارد. این را اعتقاد دارم اگر مدیری مسئولیت استانی گرفت حق هم ندارد نگاه منطقه ای ، طایفه ای و قومی داشته باشد. علاوه برغیر اخلاقی بودن وظیفه اداری و سازمانی او است .
خادمی در این بین یک استثنا قایل می شود و می گوید شاید حساسیت یک فرمانداریا نماینده مجلس روی شهرستان بیشتر باشند. اما استاندار باید همه استان را مورد توجه قرار دهد.مدیران کل باید همه استان را مثل هم ببیند و اگر غیر از این باشد فاقد ویژگیهای اصلی مدیریت هستند.
در نهایت باید گفت اینکه مدیران شهرستانی یا فرماندار بویراحمد روی گرفتن حق شهرستانش از استان و حق استانش از کشور تاکید دارند مساله عجیبی نیست و اگر غیر از این باشد باید به توانایی های آنها برای مدیریت شک کرد. اما چرا عده ای سعی دارند تلاش مدیران برای حوزه فعالیتشان را دستاویزی برای تخریب مدیران کنند نیز حکایتی است.
دست کم حوادث این یک ماه نشان داده مساله ربطی به سردسیر و گرمسیر ندارد وبیشتر شبیه انتقام گیری است.آنچنان که فرماندار بویراحمد را نشانه گرفته اند و در این روزها که تیرشان به سنگ خورده و وصله هایشان نچسبیده نبرد را تن به تن کرده اند و از هر بهانه ای برای تخریبش بهره جسته اند.
اما فرماندار بویراحمد در نشست روز خبرنگار به جای صحبت از شهرستان خبرنگاران را دعوت به وحدت برای گرفت حق استان کرد و گفت ما استان کوچکی هستیم و بر خلاف دیگر استان ها همه با یک گویش سخن می گوییم و فرهنگی مشابه هم داریم پس ضرورت دارد در راستای بدست آوردن وحدت به جهت پیشرفت تلاش نماییم.
سید محمد کاظم نظری ادامه داد استان به یک مدیریت آرام و زیرکانه نیاز دارد همانگونه که استاندار در خصوص برخی اتفاقات توانست با چنین مدیریتی به کاهش تنش در استان در اتفاقات اخیر قومیتی کمک کند.
نظری با اشاره به محرومیت استان گفت : تاکنون بسیاری از حقوق استان را در خصوص ، منابع آب ، منابع نفت و گاز و منابع طبیعی از مجموعه ی کشوری نگرفته ایم اما این کار با کمک نخبگان هم استانی کشوری امکان پذیر است ضمن اینکه در جای خود ، از حقوق شهرستانم هم دفاع می کنم اما به شیوه ای که باعث همگرایی شود نه اختلاف.
در نهایت باید گفت صحبتهای فرماندار و استاندار نشان می دهد مساله سردسیری و گرمسیری نکته انحرافی در ماجرای تخریب مسئولان استانی است .
موجی راه افتاده گروهی بر آن سوار شده اند و موج را به سمت مدیران شناسنامه دار اصلاحات هدایت می کنند و عده ای نیز که همچنان اسیر تفکرات قومی هستند، موج را همراهی می کنند.
نان این دست های پشت پرده در تنش زایی است وبه هر قیمتی می خواهند جو متشنج باشد .
با همه این اوصاف مردم این استان به خوبی آن گذشته تلخ را به یاد دارند که به واسطه تفکرات قومی و منطقه ای نتوانستند همراه و همزمان با کشور توسعه یابد و خوب هم می دانند همه آنچیزهایی که امروز مردم را آزار می دهد بازمانده همان تفکرات است.

تاریخ درج :  1396/5/26

تعداد بازدیدها : 88

ارسال نظر