فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد: تمام مسیرها را برای سوداگران مرگ ناامن کرده ایم

منیت از نیازهای اساسی بشر می باشد که این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد به همت مدیریت و پرسنل نیروی انتظامی استان و با همراهی و همکاری رسانه ها و مشارکت های اجتماعی محقق شده است. هر چند که به قول فرمانده انتظامی استان تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد اما باید گفت که امنیت برای مردم در جای جای استان برقرار و نا امنی کامل برای مخلان نظم و امنیت عمومی در استان ایجاد شده است. فرمانده انتظامی استان معتقد است که این مهم با همت و همراهی مردم، رسانه ها و پشتکار و جدیت مقامات قضایی استان بوجود آمده است. سردار مهدی انصاری همانند همیشه با صمیمت در نشستی به مناسبت روز ۱۷ مرداد، کنار خبرنگاران نشسته بود با آرامش و سعه صدر بالا به درد و دل های خبرنگاران و نگاههای متفاوت آنان از محیط پیرامونی خود گوش داد و در کمال آرامش به همه سوالات پاسخ گفت.

صداقت ، امانت داری  و وفای به عهد
فرمانده انتظامی استان  در این نشست لازمه خبرنگاری را داشتن صداقت، امانت داری و وفای به عهد دانست و گفت:  هر جامعه ای برای توسعه به خبرنگارانی نیاز دارد که سه مولفه اساسی صداقت، امانت داری و وفای به عهد را سرلوحه کاری خود قرار دهند. سردار مهدی انصاری خبرنگاران را افراد برجسته و فرهیخته ای معرفی کرد که می توانند زمینه های موفقیت و بسترهای توسعه یک جامعه را فراهم نمایند.

احساس امنیت از امنیت مهم تر است
وی در ادامه به موضوع امنیت و اهمیت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار امنیت، احساس امنیت مقوله مهمی است که ایجاد احساس امنیت در ارتباط دو سویه پلیس و رسانه امکان پذیر خواهد بود. انصاری همراهی و همکاری پلیس  و رسانه در ایجاد احساس امنیت در جامعه را ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: اگر این تعامل و همکاری ایجاد نشود همه زحمات ما مغفول خواهد ماند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه به نقطه مقابل این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ها به همان اندازه که در ایجاد احساس امنیت در جامعه تاثیر مثبت دارند می توانند در نقطه مقابل نیز باشند. وی افزود: اگر دقت لازم در انتشار یک خبر صورت نگیرد و یا جنبه انتقامی به خود بگیرد شرایطی در جامعه ایجاد خواهد کرد که هم رسانه و هم جامعه دچار خسران و مشکل شوند.

مشارک جامعه در تامین امنیت ضروری است
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود  مشارکت اجتماعی در تامین و احساس امنیت در جامعه را یادآور شد و گفت: ما و رسانه‌ها همواره در میدان هستیم تا در استان آرامش ایجاد کنیم و باید بدانیم که وظیفه ایجاد آرامش تنها بر عهده پلیس نیست و باید مشارکت جامعه را در تامین امنیت افزایش دهیم. وی بیان حقوق شهروندان و همچنین معرفی آسیب های اجتماعی را از وظایف رسانه ها دانست و گفت: در شرایطی که آسیب های اجتماعی از دلایل کاهش امنیت روانی در جامعه هستند در چند سال اخیر تعامل با رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی  را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.
پلیس یار مهربان و مقتدر مردم است
فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت ارتباطی پلیس با مردم اشاره کرد و گفت: پلیس یار مهربان و مقتدر مردم خواهد بود و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه به کار خواهد گرفت.

با مخلان نظم و  امنیت قاطعانه برخورد می کنیم
وی برخورد انسانی و اخلاق مدارانه با مردم و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی را وظیفه پلیس عنوان کرد و گفت: در عین حال که با مردم روابط خوب و حسنه داشته و داریم اما در برخورد با متجاوزان به حقوق مردم  ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.
وی برخورد قانونی و بدون از تعارف با هنجارشکنان را خواست عمومی جامعه و وظیفه پلیس عنوان کرد و گفت: در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دستگاه قضایی استان نهایت همکاری را با نیروی انتظامی استان دارند.

دستگیری ۸۰۰ قاچاقچی در سال جاری
انصاری به کشف بیش از هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر  در سال جاری توسط نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: در این راستا تا کنون ۸۰۰ قاچاقچی دستگیر و بیش از ۱۴۰ خودرو توقیف شده است.
وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های جدی  اجتماعی است گفت:  این روزها باید بیش از گذشته به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم. وی قرار گرفتن استان در مسیر ارتباطی شمال، جنوب و مرکز کشور را یادآور شد و بیان کرد: تمام راههای ورودی و خروجی استان تحت کنترل نیروی انتظامی قرار دارند و تمام مسیرها را برای سوداگران مرگ نا امن کرده ایم.  وی افزود: پلیس در این زمینه نیازمند همراهی و مشارکت اجتماعی است و با مشارکت مردم و اطلاع رسانی به موقع به پلیس اجازه عرض اندام به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.
سردار انصاری افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  را مهمترین دستاورد پلیس در این زمینه عنوان کرد.

طرح پاکسازی مناطق آلوده ادامه دارد
فرمانده انتظامی استان از عزم جدی این نیرو برای مقابله  سوداگران مرگ خبر داد و گفت: در راستای جمع‌آوری معتادین در سطح شهرها و روستاها،  با اجرای چندین طرح پاکسازی در مناطق آلوده، چه در سطح شهرها و چه روستاها اقدامات نسبتا خوبی انجام شده است و در حال حاضر نیز این عملیات‌ها در دستور کار  پلیس مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

کاهش ۶۷ درصدی سرقت های خشن
فرمانده انتظامی استان در ادامه به  کاهش ۶۷ درصدی سرقت های خشن و مسلحانه در استان اشاره کرد و گفت: کاهش ۱۰ درصدی سرقت های عادی و خرد و همچنین کاهش ۶۵ درصدی میزان سرقت به عنف از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی استان در زمینه ایجاد امنیت بوده و این مهم با همکاری و مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس امکان پذیر شده است.

همکاری دستگاه قضایی استان ستودنی است
فرمانده انتظامی استان یکی از معضلات و چالش های استان در حوزه امنیت را نزاع های فردی و دسته جمعی عنوان کرد و گفت: با همکاری گسترده و بی شائبه مقامات قضایی استان، همراهی و همکاری مردم و تلاش های نیروی انتظامی در سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۲۰ درصدی نزاع های دسته جمعی در استان بوده ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
برخورد قاطعانه با عوامل تیراندازی در عروسی ها
انصاری در ادامه به استفاده از سلاح های مجاز و غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: در گذشته دور به سبب وجود جامعه عشیره ای وقبیله ای در استان، تفنگ جزء جدا نشدنی این نوع زندگی بوده و برای دفاع از جام، مال و ناموس ضروری به نظر می رسید اما امروزه با توجه به وجود امنیت، دیگر نیاز به نگهداری اسلحه احساس نمی شود. وی نگهداری اسلحه در خانه را کاری خطرآفرین عنوان کرد و تصریح کرد: اتفاقات ناگواری که به علت سهل انگاری در برخی نقاط روی می دهد نگران کننده است. وی در ادامه به تیراندازی در آیین های عروسی اشاره و خاطرنشان کرد: تیراندازی در عروسی ها امروزه به عنوان چالش اجتماعی در استان تبدیل شده است که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد. انصاری به کشته شدن بیش از هشت نفر در جشن های عروسی به علت استفاده ناصحیح از اسلحه اشاره کرد و ابراز کرد: برخورد پلیس با تیراندازان و اخلال گران در مراسمات عروسی قاطع و بدون اغماض خواهد بود. وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ نفر در این زمینه دستگیر شده اند و ماموران پلیس با لباس مبدل این گونه موارد را تحت کنترل و نظارت دارند.
رانندگان قوانین را رعایت کنند
انصاری در ادامه به رفتارهای غیر استاندارد ترافیکی در استان اشاره کرد و گفت: هر چند که میزان تصادافت منجر به فوت در استان کاهش یافته است اما در کنار نامناسب بودن جاده های ارتباطی، عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی برخی رانندگان در بروز تصادفات جاده ای تاثیر گذار است. وی از رانندگان خواست تا در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جدیت بیشتری از خود نشان دهند و شعار « دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن» را در هنگام رانندگی به یاد داشته باشند.

تاریخ درج :  1396/5/30

تعداد بازدیدها : 1388

ارسال نظر