برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج

یاسوج- نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، امام جمعه یاسوج و مسئولین برگزار شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی متشکل از اعضایی با جایگاه حقوقی است و همچنین عضوهایی با جایگاه حقیقی دارد.

رضا دهبانی پور افزود: همچنین کارگروه هایی برای کمک به شورای فرهنگ عمومی نیز می تواند تشکیل شود و گره گشایی در مباحث عمومی داشته باشد.

دهبانی پور عنوان کرد: مشکلاتی در بحث فرهنگ عمومی در شهرستان ها داریم که باید نسبت به هدفگذاری و سیاست گذاری لازم برای حل آنها اقدام کرد.

دهبانی پور  با اشاره به برگزاری هفته قران و عترت ابراز داشت: جلساتی در این راستا برگزار شده است و ۹ شهرستان در بخش های مختلف  برگزاری هفته قران و عترت فعالیت می کنند.

وی ابراز داشت: این برنامه در آینده ای نزدیک در استان برگزار خواهد شد، که همکاری همه دستگاه ها برای اجرایی شدن به نحو مطلوب آن لازم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای هماهنگی بهتر، تعیین زمان مشخص برای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های عملیاتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است و سبک زندگی خانواده با تاکید بر الگوی مصرف، اخلاق عمومی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی نیز موارد قابل بررسی است.

وی افزود: برای توسعه و تقویت برنامه ها در حوزه  انسجام ملی، امید به آینده، رضایت اجتماعی، اعتماد به دولت و ... نیز باید اقداماتی انجام شود.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: در ستاد مقابله با آسیب های اجتماعیز آسیب های مختلف بررسی می شود و در سال قبل اعتبارات خوبی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تخصیص یافت و اقدامات خوبی انجام شد.

علی فتح میر محمدی افزود: در همین راستا ۷۰۰ کارگاه آموزشی در سال گذشته برگزار شد و امسال نیز  اعتبار خوبی برای مقابله با آسیب های اجتماعی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد، ابراز داشت: باید به عنوان هیات اندیشه ورز برای استفاده سایر شوراها از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بهره ببریم و این شورا می تواند به عنوان پشتوانه فکری عمل کند.

میرمحمدی با بیان اینکه  سیاست گذاری، هدفگذاری و نظارت از جمله وظایف تعریف شده برای شورای فرهنگ عمومی است، گفت: باید از این ظرفیت برای تحقق سیاست گذاری ها توسط کارگروهای ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

تاریخ درج :  1396/8/1

تعداد بازدیدها : 1342

ارسال نظر