فرماندار بویراحمد: مخازن نفت شهر یاسوج را تهدید می‌کند

فرماندار بویراحمد بر ضرورت جابه جایی مخازن نفت در شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: در صورت عدم جابه جایی این مخازن بحران بزرگی شهر یاسوج را تهدید می‌کند.

 عصر امروز نشست پدافند غیرعامل شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد و اعضای این نشست در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد کاظم نظری در این نشست  با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید اصول پدافند غیرعامل را رعایت کنند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که با اجرای آن می‌توان میزان خسارت و تلفات را کاهش داد.

وی از برگزاری همایش و برنامه‌های تخصصی در هفته پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش فرهنگ‌سازی و گسترش مقوله پدافند غیرعامل  با استفاده از ابزارهای فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشند، گفت: تمام پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد قبل از اجرایی شدن باید پیوست پدافند غیر عامل را دریافت کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شهرستان بویراحمد باید یک مشاور متخصص در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند.

نظری با اشاره به ضرورت رعایت اصول هفتگانه پدافند غیرعامل از سوی مدیران در پروژه‌های عمرانی، عنوان کرد: مخازن نفتی که در  گذشته در محدوده شهر یاسوج ساخته شده، اکنون به یک معضل تبدیل شده ست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کاهش تلفات جانی یکی از موضوعات مهم پدافند غیرعامل است، بنابراین انتظار می‌رود شرکت نفت هم نسبت به جابه جایی این مخازن اقدام کرده تا از بروز بحران احتمالی جلوگیری شود.

نظری با تاکید بر اینکه در ایجاد تاسیسات آب، برق و گاز در سطح شهرستان باید اصول 7 گانه پدافند غیرعامل از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد، گفت: اهمیت پدافندغیرعامل باید در بین مردم جامعه فرهنگ سازی شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه جلوگیری و کاهش خسارت ناشی از بحران‌ها از اصول رعایت پدافند غیرعامل است، عنوان کرد: امید است شهرستان بویراحمد در رعایت اصول پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی به عنوان شهرستان برتر معرفی و انتخاب شود.

تاریخ درج :  1396/8/4

تعداد بازدیدها : 1398

ارسال نظر