302 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند میشوند

رحمان خادم روز جمعه در آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستای دلی رباط از توابع باشت افزود. هم اکنون 16 طرح گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که با تکمیل آنها 182 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی تصریح کرد: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رییس و دیشموک و 108 روستای اطراف، گازرسانی به روستاهای ممبی و سرآسیاب با 38 روستا از مهمترین طرح های در حال اجرای این استان است.
خادم تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز در کهگیلویه و بویراحمد را 583 روستا برآورد کرد و افزود: از این تعداد 230 روستا از چهار ساله گذشته تاکنون به شبکه گاز متصل شده اند.
خادم بیان کرد: هم اکنون بیش از 170 هزار مشترک شرکت گاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که که بیش از 52 هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.
خادم تصریح کرد:تاکنون 75 درصد روستاهای بالای 20خانوار این استان گازرسانی شده است.
وی درباره گازرسانی به روستای دلی رباط گفت: این طرح با یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار اجرا خواهد شد.
وی ابراز داشت: برای اجرای این طرح سه هزار و 500 متر لوله پلی اتیلن اجرا می شود.
خادم بیان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای دلی رباط 25 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت نیز در این آیین بیان کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی مناطق روستایی ضرورتی برای کاهش مهاجرت به شهرهاست.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت ماندگاری اهالی در مناطق روستایی افزود: حاشیه نشینی، افزایش شغل های کاذب مانند دست فروشی، کاهش تولید ملی و وابستگی به بیگانگان از پیامدهای مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

تاریخ درج :  1396/8/12

تعداد بازدیدها : 1340

ارسال نظر