جوسازی و فحاشی برخی سایت های محلی با یادداشت مشترک و مهم وکیلی و تاجگردون در نطفه خفه شد همدلی در برابر بدخواهان



ابتکارجنوب-محمدعلی وکیلی و غلام رضا تاجگردون در یادداشت مشترکی وجود هر گونه اختلاف میان خود را تکذیب کردند و در آن تاکید کردند جهت اطلاع هم استانی‌های عزیز باید عرض کنیم بین ما نه فقط اختلاف وجود ندارد که هرروز بر صمیمیت و دوستی‌مان افزوده و همفکری‌مان برای استفاده از فرصت موجود برای کمک به توسعه استان روزافزون می‌شود.
در این یادداشت آمده است:
مردم عزیز و بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد،غرض ما در این مختصر، عرض ارادتی است و تأکید بر سر عهدهایی است که با شما -یعنی ولیعهدهای خودمان- بستیم. هم میثاقمان را تازه کنیم و بر طراوتش بیفزاییم و هم مواضع خود را در محضر شما مرور کنیم.همان‌طور که همه می‌دانیم در این چند سال، فرصتی تاریخی برای استان به‌دست‌آمده است. این دو فرزند شما از خادمین ملت در مجلس به‌واسطه رأی ملت فرصت خدمتگزاری در عرصه‌های خاص پیدا کنند. دولتی نسبتاً همراه و همدل با فرزندانتان بر سرِ کار است و این فرصتی تاریخی است. اگر قدر این فرصت را ندانیم قطعاً آیندگان ما را نخواهند بخشید. متأسفانه هر از چندی دوستان دلسوزی در چند سایت محلی، با دستاویز موارد جعلی و موهوم، مدعی اختلاف این دو فرزند شما می‌شوند. اختلافی که روح ما از آن بی‌خبر است. قطعاً نه خداوند و نه تاریخ، ما را نخواهند بخشید اگر این فرصت را با نزاع‌های بی‌حاصل و بلاجهت به باد دهیم. این دو فرزند شما کاملاً آگاهند که اگر این فرصت از دست رفت، بانی فرصت‌سوزی در پیشگاه شما تا ابد شرمگین خواهد بود.در این عریضه به اطلاع می‌رسانیم هر از گاه شایعه اختلاف این‌جانبان در برخی سایت‌های محلی بهانه اظهارنظر و کامنت گذاری می‌شود و البته موجب تعجب می‌شود! جهت اطلاع هم استانی‌های عزیز باید عرض کنیم بین ما نه فقط اختلاف وجود ندارد که هرروز بر صمیمیت و دوستی‌مان افزوده و همفکری‌مان برای استفاده از فرصت موجود برای کمک به توسعه استان روزافزون می‌شود.هم‌تباران عزیز نیک بدانند که این دو فرزندشان به حرمت اعتماد و آرزوی آنان به خود اجازه صرف وقت برای امور غیرمهم و غیرموثر در مسیر خدمت را نخواهند داد. تمام هم‌وغم خویش را صرف گره‌گشایی از مشکلات مردم، فارغ از جغرافیا خواهیم نمود.بی‌تردید عده‌ای بدخواه، همدلی مثال‌زدنی کنونی را بین ما و دیگر نمایندگان عزیز استان برنمی‌تابند و به بهانه‌های مختلف و قصه بافی‌های تخیلی سعی در اختلاف نمایی دارند. بر این اساس به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که مسئولیت تاریخی‌مان اجازه چنین رفتاری را نمی‌دهد و وحدت و یکدلی خود را شرط سازندگی کشور و استان و جامعه می‌دانیم.
چه زمانی نامه وکیلی تاج گردون منتشر شد
این یادداشت پس از آن منتشر شد که برخی رسانه های بی شناسنامه استان سعی کردند نخبگان استان را مورد حمله و هجمه قرار دهند.این رسانه ها با انتشار مطالب و واکنش های زنجیره ای اقدام به توهین و تخریب دکتر محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران و فرزند کهگیلویه وبویراحمد کردنددر واقع این رسانه ها قصد داشتند بر طبل مسائل منطقه ای بکوبند .
یکی از سوالاتی که این روزها مطرح می شود این است که چرا برخی رسانه ها سعی کردند به تخریب دکتر وکیلی در استان بپردازند.ماجرا به یکی از گزارشهای روزنامه ابتکار جنوب بر می گردد.این روزنامه در گزارشی با عنوان "اعتبارات نفت کجا رفت؟" از مسئولان استانی و نمایندگان خواسته بود نحوه توزیع این اعتبارات و دلایل قانونی خود برای نحوه توزیع اعتبارات را بیان کنند. اما برخی رسانه ها این سوال ساده را دستاویزی برای عقده گشایی های منطقه ای کردند .در آشفته بازار رسانه ای استان برخی رسانه ها خواسته و برخی دیگر همسو با موج ایجاد شده، به جای پرداختن به اصل یک مطالبه عمومی ، به تخریب نخبگان استان رو آوردند و یادداشت وکیلی تاجگردون پایانی بر اقدامات خود سرانه این رسانه ها شد.
این نخستین باری نبوده که موضوعی به این اهمیت را رسانه های بی هویت و فله ای به حاشیه برده اند و آخرین بار هم نخواهد بود. این رسانه ها در مواقع خاص با طرح مسایل ساختگی و هوچی گری و توهین به و افترا به نخبگان استان اصل موضوع را به حاشیه میبرند.و این به انحراف کشیدن موضوع مورد نقد، توسط رسانه های بی هویت، نه تنها ثمری برای استان ندارد که مانع توسعه نیز هست. به نظر می رسد وکیلی و تاجگردون بااشراف به این موضوع و تاثیر آن در توسعه استان اقدام به انتشار این نامه کردند.
چرا رسانه ها به جای نقد ،فحاشی می کنند
اتفاقاتی از این دست بیش از هر چیز باید زنگ خطر را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استانها به صدا در بیاورد زیرا این اتفاقات معلول جایگزین شدن نگاه کمی به جای کیفیت است. چرا که رسانه های فله ای در حال حاضر به عنوان موانع توسعه و گردش آزاد اطلاعات عمل م


ی کنند.این رسانه ها بدون گذراندن هر گونه دوره ، تخصصی و پایش حرفه ای ایجاد می شوند و بعد هم با استفاده از رانتهای دولتی، قومی و منطقه ای قدرت می گیرند و بر خلاف رسالت حرفه ای ،هرکجا منافع شخصی خود را در خطر می بینند چوب لای چرخ توسعه استان می گذارند و برای رسیدن به این موضوع نیز هیچ ابزاری را از دست نمی دهند حتی اخلاق را نیز به راحتی قربانی می کنند.

راستی اعتبارات نفت کجا رفت
اینگونه می شود که سوال ساده "اعتبارات نفت کجا رفت" در میان انبوه فحاشی های رسانه ای گم می شود.حالا نه تنها اعتبارات نفت که حتی سوالات پیرامون آن مشمول گذر زمان می شود و هماهنگونه که نتیجه آن استعلام استانداری که قرار بود ظرف ده روز منتشر شود هرگز نیامد به نظر می رسد قرار است بقیه موضوعات مربوط به این اعتبارات همچنان راز سر به مهر باقی بماند.

تاریخ درج :  1396/10/3

تعداد بازدیدها : 183

ارسال نظر