چهار هزار میلیارد ریال برای افتتاح طرح های برقرسانی کهگیلویه نیاز است

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

چهار هزار میلیارد ریال برای افتتاح طرح های برقرسانی کهگیلویه نیاز است

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح طرح های شبکه انتقال و فوق توزیع برق کهگیلویه واقع در شهرهای سوق، لنده، لیکک، قلعه رییسی، دیشموک و چرام نیاز است.

داوود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سوق - لنده، پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت لیکک، پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت قلعه رییسی - دیشموک و پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت چرام است.

وی افزود: تمامی مراحل اداری و اجرایی طرح های شبکه انتقال و فوق توزیع برق در کهگیلویه و بویراحمد از سوی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان و این استان انجام می شود و شرکت توزیع نیروی برق استان نیز به عنوان هماهنگ کننده و پیگیری کننده اجرای آنهاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خواستار شتاب بخشی در تکمیل و افتتاح طرح های شبکه انتقال و فوق توزیع برق در کهگیلویه و بویراحمد در سال جهش تولید از سوی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان شد.

راهزادی بیان کرد: پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سوق - لنده با نصب ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت آمپر و ساخت خط ورودی به طول ۱۱۴ کیلومتر مدار برای تکمیل و افتتاح به یک هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: فاز نخست خط این طرح به همراه یک دستگاه پُست موبیل با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر برای افتتاح در فصل تابستان امسال در اولویت قرار دارد.

راهزادی ابراز داشت: همکاری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای تغییر کاربری زمین پُست موبیل این طرح با هدف شتاب بخشی به اجرای آن ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی اقدام ها برای ساخت فرودگاه دهدشت مشکلاتی را برای اجرای این طرح ایجاد کرده و احتمال دارد اجرای آن حداقل یک سال به تأخیر افتد.

راهزادی اظهار داشت: ساخت فرودگاه دهدشت سبب تغییر در مسیر طراحی این طرح شده و برای طراحی جدید باید علاوه بر اقدام مجدد وقت بیشتری نیز لحاظ شود.
 

وی افزود: نوسانات و اُفت ولتاژ برق در شهرستان لنده نگران کننده بوده و برای جلوگیری از این روند پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سوق - لنده در ۲ فاز اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس تصمیم مسؤولان شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان و هماهنگی های انجام شده با شرکت توزیع نیروی برق استان فاز نخست این طرح به همراه یک دستگاه پُست موبیل با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و ساخت خط جدید به طول ۴۵ کیلومتر که از خط فعلی منشعب می شود، اجرا خواهد شد.

راهزادی عنوان کرد: ساخت فرودگاه دهدشت سبب ۲ مرحله ای شدن این طرح شده و مسؤولان شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان را نیز مجبور به ساخت خط ۴۵ کیلومتری جدید کرده است.

وی ابراز داشت: اجرای کامل این طرح منجر به رفع نوسانات برق و ناپایداری شبکه توزیع برق در مناطق سوق و لنده می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت بهمئی همراه با خط ورودی آن به طول ۹۰ کیلومتر مدار با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از برنامه های اولویت دار شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان در این استان است.

راهزادی اظهار داشت: این طرح مهم در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا فصل تابستان امسال با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر افتتاح می شود و خط ورودی آن نیز در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه فونداسیون خط ورودی این طرح به جز دکل پنج اجرا شده، افزود: وجود برخی معارض های اجتماعی اجرای آن را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پُست دائم این طرح با ظرفیت ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت آمپر  به صورت EPC اجرا می شود و هم اینک نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد است.

راهزادی عنوان کرد: سند مالکیت زمین این طرح در حال دریافت از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی است.

وی ابراز داشت: پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت قلعه رییسی - دیشموک با نصب ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر و خط ورودی به طول ۱۲۰ کیلومتر مدار با اعتباری افزون بر یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تا فصل تابستان سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود اعتبار سبب خروج این طرح از اولویت های شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان شده و برای واگذاری زمین مورد نیاز به منظور اجرای آن نیز مشکلات اساسی وجود دارد.

راهزادی اظهار داشت: فاز نخست پُست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت چرام با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت آمپر و هزینه ای افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال مهرماه ۱۳۹۷ افتتاح شد.

وی افزود: خط ورودی این طرح که به صورت ورود و خروج در خط ۱۳۲ کیلوولت پُست بهبهان - یاسوج قرار دارد به طول سه کیلومتر مدار و هزینه ای افزون بر ۹ میلیارد ریال دی ماه ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پُست دائم این طرح با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت آمپر و اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیارد ریال در صورت تأمین نقدینگی سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

راهزادی عنوان کرد: این طرح هم اینک حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۱۹۰ هزار مورد خانگی و مابقی نیز تجاری، صنعتی، کشاورزی و عمومی است.

تاریخ درج :  1399/2/9

تعداد بازدیدها : 614

ارسال نظر