افزایش ۶.۵ درصدی جابجایی کالا در کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

افزایش ۶.۵ درصدی جابجایی کالا در کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۸

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان کالای حمل شده در سال ۹۸، یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بوده که افزایش ۶.۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشت.

 

“محمد حسین نصیری راد” افزود: میزان کالای حمل شده در سال ۹۸، یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بوده که افزایش ۶.۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته و همچنین تعداد سفر باری انجام شده در سال ۹۸، ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ سفر بوده که نسبت به سال ۹۷، ۱۰ ددرصد افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: ۲۰ شرکت فعال حمل و نقل داخلی کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عمده کالاهای حمل شده در استان سیمان و کلینکر، خاک آلومینیم، گندم، آب معدنی، آجر، هندوانه و لوازم حفاری است.

 

نصیری راد تاکید کرد: حمل و نقل جاده ای کالا به طور کلی در وضعیت مناسبی بوده و از سال ۹۵ تاکنون میزان کالای حمل شده از استان روند افزایشی پیدا کرده که از دلایل عمده آن می توان به راه اندازی کارخانجات سیمان شهرستان مارگون، آجر شهرستان کهگیلویه، روغن نباتی شهرستان گچساران اشاره کرد و همچنین توسعه راه های استان و نوسازی ناوگان در سال های اخیر نیز در بهبود شرایط حمل و نقل کالای استان تاثیر گذار بوده است.

 

وی ادامه داد: تعداد راننده فعال باری استان تا پایان سال ۹۸، هزار و ۸۹۰ و تعداد ناوگان فعال باری ۸۱۳ دستگاه بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا در استان، رانندگان و مالکین کامیون ها، شرکت های حمل و نقل کالا، تشکل های صنفی حمل و نقل، کارخانجات و صنایع تولیدی مشارکت داشته و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز بر فعالیت های حمل و نقل نظارت داشته و پشتیبانی های لازم را به عمل می آورد.

 

نصیری راد با بیان اینکه شیوع کرونا بر حمل و نقل کالا نیز مانند سایر فعالیت های اقتصادی اثرگذار بوده خاطرنشان کرد: متولیان و متصدیان بخش حمل و نقل کالا سعی کرده تا ضمن رعایت ضوابط بهداشتی از توقف فعالیت ها جلوگیری و روند جابجایی کالا در استان را تداوم دهند.

 

وی تصریح کرد: با توسعه شبکه راه ها و خروج از بن بست های جاده ای و نیز راه اندازی صنایع و کارخانجات جدید در استان شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر بخش حمل و نقل کالاهای استان خواهیم بود.

تاریخ درج :  1399/2/9

تعداد بازدیدها : 604

ارسال نظر