تکمیل سد تنگ سرخ تا ۱۶ ماه دیگر

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

 

تکمیل سد تنگ سرخ تا ۱۶ ماه دیگر

 

با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان کمتر از ۱۶ ماه دیگر سد تنگ سرخ بهره برداری و آبگیری می‌شود.مدیرعامل آب منطقه‌ای این استان در حاشیه بازدید از طرح در حال ساخت سد تنگ سرخ و طرح‌های مربوط به آب شرب گفت: سد مخزنی تنگ سرخ یکی از سد‌های خاکی و مهم کشور محسوب می‌شود که هدف از ساخت آن تامین آب شرب شهر یاسوج و بخش هایی از استان فارس و همچنین تامین آب مورنیاز روستا‌های مسیر و حومه در استان است.

 

علی داوودی افزود: به گفته پیمانکار این طرح، با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از ۱۶ ماه این سد بهره برداری و آبگیری می‌شود.


داوودی ادامه داد: عملیات اجرایی این سد از سال ۹۱ آغاز شد که به دلیل مشکلات اعتباری، عملیات اجرایی آن ناموفق بود و به ناچار بازبینی‌هایی با هدف کاهش هزینه‌های اجرای طرح انجام شد.
وی اضافه کرد: با بررسی‌های کارشناسانه امکان کوتاه کردن سد یا جابجایی وجود ندارد، چراکه آب شرب شیراز با مشکل مواجه می‌شود.


آقای داوودی گفت: مجددا در نیمه دوم سال ۹۶، مراحل احداث سد به صورت تعاملی با پیمانکار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و با کارفرمایی آب منطقه استان آغاز شد.


وی با قدردانی از عوامل اجرایی که با وجود مشکلات اعتباری همچنان فعال بودند افزود: رکورد خوبی ثبت شد و طی ۱۲ ماه پیشرفت عملیات اجرایی را به ۲۵ درصد رساندند، ضمن اینکه پیشرفت کلی سد ۳۳ درصد است.

تاریخ درج :  1399/2/17

تعداد بازدیدها : 598

ارسال نظر