آمادگی ثبت اسناد جهت جانمایی و تثبیت اراضی ملی در سامانه کاداستر

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان تاکید کرد:

 

آمادگی ثبت اسناد جهت جانمایی و تثبیت اراضی ملی در سامانه کاداستر

 

 

 

نشست مشترکی با حضور مدیران کل و معاونین و کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اجرای طرح قانون جامع کاداستر و اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی برگزار شد.

 

زمان خوب سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت سند دار شدن اراضی ملی به نام دولت، اظهار داشت: ثبت املاک و اراضی دولتی و ملی در سامانه کاداستر و اجرای ماده ۹ قانون حد نگار از اولویت‌های ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی از اعلام آمادگی ثبت استان برای اجرای طرح حدنگار در تمامی دستگاه‌های مرتبط با املاک و اراضی دولتی و ملی خبر داد و از مدیر کل منابع طبیعی خواست تا نقشه املاک اراضی ملی و دولتی را به ثبت استان ارائه نمایند تا با جانمایی و استانداردسازی و اضافه نمودن بر بانک جامع کاداستر از حقوق دولتی و حفظ و تثبیت اراضی ملی و دولتی محافظت شود.

 

خوب تصریح کرد: هر میزان نقشه اراضی ملی و جنگلی که از طرف منابع طبیعی با مشخصات utm تحت سامانه شمیم یا تاییدیه سازمان نظام مهندسی ارائه گردد، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان امادگی لازم جهت جانمایی و تثبیت و صدور اسناد منابع ملی را در سامانه کاداستر دارد.

 

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به قانون جامع لایه حد نگاری و تثبیت مالکیت دولت عنوان کرد: با توجه به روند تخریب و تصرف اراضی ملی، اجرای طرح کاداستر امکان تعرض به عرصه‌های منابع ملی را به حداقل رسانده و زمینه برخورد قانونی با متخلفین و متصرفین اراضی ملی را فراهم خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: دریافت سند اراضی ملی و دولتی موجب جلوگیری از تصرف این اراضی می‌شود و چنانچه تصرفی در این اراضی صورت گیرد با استناد به این اسناد در مراجع قضائی و قانونی نسبت به استیفای حقوق دولت اقدام خواهد شد.

تاریخ درج :  1399/2/23

تعداد بازدیدها : 1199

ارسال نظر