شاخص مرگ ومیر کرونا در استان کمتر از میانگین کشوری است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

 

شاخص مرگ ومیر کرونا در استان کمتر از میانگین کشوری است

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: شاخص مرگ و میر بر اثر بیماری ویروس کرونا در این استان ۱.۲ درصد و بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

محمد مهدی بانشی اظهار داشت: درحالی که میانگین مرگ و میر بر اثر بیماری ویروس کرونا در جهان ۶.۵ درصد است در کشورمان ۶درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

وی بیان کرد:شناسایی بیماران در مراحل اولیه با غربالگری از مهمترین دلایل کمتر بودن شاخص مرگ و میر براثر بیماری کرونا در استان نسبت به کشور است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا افزون بر کنترل سرایت و انتشار باعث کاهش نیاز به خدمات تخصصی و پایین آمدن  تعداد  ورودی بیمارستان ها شده است.

وی تاکیدکرد: در حالی که ۳۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا شده اند،مرحله دوم غربالگری در استان پایان یافته و تاکنون ۵۰ درصد از جمعیت استان در مرحله سوم غربالگری شده اند.

 

بانشی ابراز داشت: بیشتر دلایل ابتلا به بیماری ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد برپایی آیین های ختم با جمعیت زیاد است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: سه آیین ختم در یکی از شهرستان های استان باعث ابتلای تعداد زیادی از شهروندان به بیماری ویروس کرونا شده است.

 

وی  با یادآوری شرایط روحی افراد صاحب عزا عنوان کرد:برپایی آیین های ترحیم با جمعیت کم باید با مشارکت مردم صورت گیرد.

 

بانشی با اشاره به اینکه پنج شهرستان جنوبی استان در نزدیکی استان خوزستان قرار دارد که هم اکنون وضعیت قرمز بیماری کرونا دارد گفت: یکی از مهمترین نگرانی های مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزایش بیماری کرونا در این شهرستان هاست.

 

 

تاریخ درج :  1399/2/28

تعداد بازدیدها : 163

ارسال نظر