پیشرفت ۴۵ درصدی مسیر آب حیات کهگیلویه

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

 

پیشرفت ۴۵ درصدی مسیر آب حیات کهگیلویه

 

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه باغچه سادات – دهدشت (واریانت آب حیات) خبر داد.

 

پژمان نیک اقبال در جمع خبرنگاران، افزود: محور آب حیات از جمله محوره‌های حادثه خیز بوده که عملیات واریانت مسیر در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت.وی ابراز داشت: پروژه آب حیات به دلیل معارض اجتماعی و کمبود اعتبار تا کنون روند اجرایی کندی داشته است.

نیک اقبال خاطرنشان کرد: از ابتدای عملیات اجرایی، ۱۱ انفجار جهت راهسازی در این محدوده برای حذف ۹ الی ۱۱ نقطه حادثه خیز در این محور انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به ویژگی‌های فنی واریانت آب حیات اشاره کرد و عنوان داشت: طول این واریانت ۳ کیلومتر و ۱۰۰ متر است.

وی افزود: یک پل بزرگ با دهانه ۳ متر و به طول ۷۴ متر روی آن نصب می‌شود که برای همسطح شدن محور این پل ۱۶ متر زیر خاک با جاده و به شکل قوسی است.

نیک اقبال گفت: علاوه بر باند اصلی که ۱۶ متر عرض دارد یک باند کندرو به عرض ۳/۶۰ متر نیز دیده شده که امیدواریم با افتتاح آن شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.مدیرکل راه و شهرسازی استان ابراز داشت: این پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی- استانی در حال اجراست.وی افزود: در حال حاضر روند فیزیکی پروژه با پیشرفت خوبی در دست عملیاتی سازی است.

تاریخ درج :  1399/2/29

تعداد بازدیدها : 1174

ارسال نظر