فرهنگ حمایت از محصول بومی و داخلی باید در استان نهادینه شود

 

معاون اقتصادی استاندار:

 

فرهنگ حمایت از محصول بومی و داخلی باید در استان نهادینه شود

 

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ حمایت از محصول بومی و داخلی باید در استان نهادینه شود.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: این امر سبب جهش تولید و اشتغال در استان خواهد بود و تولید کننده نیز بر اساس تعهدی که دارد محصولات را با بهترین کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در تصمیم گیری های ا قتصادی برای واحدهای تولیدی زمان است، گفت: باید بانک‌های عامل با دید واقع بینانه و ارائه راه حل‌های مناسب و قابل قبول مشکلات واحدهای تولیدی را رصد کنند.

 

صمیمی دوست با اشاره به نقش مهم ستاد تسهیل در رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی استان، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از کارگروه‌های مؤثر استان است که با بازدید میدانی از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بررسی می‌کند.

 

وی اظهار داشت: در این ستاد تلاش بر این است که واحدهای تولیدی فعال حفظ شده، واحدهای نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته و اشتغال تثبیت شود.

 

صمیمی دوست افزود: برای رفع بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان در کنار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به صورت هفته‌ای بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

 

وی اظهار داشت: برطبق قانون این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولیدی با درخواست تقسیط و امهال وام‌های دریافتی آن مجموعه موافقت کرده و به بانک‌ها دستورات لازم را در این خصوص اعلام کند.صمیمی دوست بر تعامل هر چه بیشتر سازمان‌های مرتبط با حوزه تولید و بانک‌ها با واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: در هر موقعیتی باید در راستای رفع موانع تولید و افزایش تولید گام برداشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان، توسعه اقتصادی و خروج از محرومیت‌ها است باید در این راستا همه تلاش کنند و واحدهای تولیدی نیز برای بهره وری بیشتر واستفاده بهینه از ظرفیت‌ها تلاش کنند.

تاریخ درج :  1399/2/30

تعداد بازدیدها : 1169

ارسال نظر