۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی سد شاه قاسم اختصاص یافت

سرپرست آب منطقه‌ای استان:

 

۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی سد شاه قاسم اختصاص یافت

 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی سد مخزنی شاه قاسم واقع در ۵ کیلومتری یاسوج هزینه می‌کنیم.

 

آرش مصلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شرایط مخزن سد شاه قاسم و امکان تامین آب اراضی پایین دست آن در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

 

وی عنوان کرد: به دلیل بارش‌های خوب پارسال و امسال، وضعیت سد به گونه‌ای بود که سرریز شد و الان نیز بهترین وضعیت رو به لحاظ کمی دارد، عنوان کرد: سد مخزنی شاه قاسم اولین سد استان و از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال 1373 به استان بوده است.

 

مصلح ابراز کرد: این سد با هدف تامین آب یک هزار و 500 هکتار از اراضی پایین دست، توسعه گردشگری با توجه به فاصله 5 کیلومتری آن از شهر یاسوج، تزریق و تقویت آبخوان آهکی در اطراف سد که هم اکنون تامین آب شرب بخشی از آب شهر یاسوج از چاه‌های آهکی در همین پهنه انجام می‌گیرد.

 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از اهداف سد مخزنی شاه قاسم را کنترل روان آب‌های حاصل از بارندگی‌ها به ویژه در فصول زمستان و بهار عنوان کرد و افزود:  هم اکنون 8.9 میلیون مترمکعب از حجم 9 میلیون مترمکعبی این سد پر  و با دبی 300لیتر بر ثانیه تامین آب کشاورزی پایین دست نیز در حال انجام است.

 

مصلح بیان کرد: به منظور پایداری بیشتر این سد، 10 میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای مرمت و بازسازی آن هزینه می‌کنیم و امیدواریم که کشاورزان و بهره برداران با رعایت الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی کوشا باشند که بتوانیم پهنه بیشتری را از طریق این سد تامین کنیم.

تاریخ درج :  1399/3/20

تعداد بازدیدها : 1154

ارسال نظر