وجود 1400پروژه نیمه تمام در کهگیلویه وبویراحمد

در نشست شورای برنامه‌ریزی مطرح شد:

 

وجود 1400پروژه نیمه تمام در کهگیلویه وبویراحمد

 

تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره اولویت عمرانی استان 

 

باند دوم جاده پاتاوه - دهدشت کلنگ زنی می شود

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم آغاز پروژه‌های جدید را از مهم‌ترین سیاست‌های استان دانست و گفت: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند.

 

حسین کلانتری در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال یک هزار و 325 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در فصول مختلف به استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: الزامات قانون بودجه باید توسط فرمانداران و مدیران رعایت شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم آغاز پروژه‌های جدید را از مهم‌ترین سیاست‌های استان دانست و افزود: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، بنابراین شروع پروژه‌های جدید تنها در شرایط ضروری و در صورت داشتن توجیهات لازم امکان‌پذیر است.

 

کلانتری با بیان اینکه 900 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درخواست دادیم، گفت: در اعتبارات امسال باید توجه خاصی به منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشیم، ضمن این که در سه ماهه اخیر برای تامین تجهیزات، امکانات و اعتبارات بیش از دو برابر کل سنوات گذشته پیگیری کردیم و برای نخستین بار اعتباری به شکل خارج از شمول در اختیار دستگاه‌های ما قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: 82 تا 87 درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد جنگل و مرتع است که سرمایه اصلی ما محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها برای نگهداری و بهره‌برداری اصولی از آنها استفاده کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند توسعه استان می‌تواند شرایط پایداری داشته باشد که ضامن تحقق آن، نیروی انسانی توانمند و مسلط به کار است و امیدواریم از این ظرفیت بهتر استفاده شود.

 

کلانتری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به صورت فصلی گزارشی از عملکرد پروژه‌ها ارائه داده و از شهرستان‌ها بازدید داشته باشند، عنوان کرد: در سال جهش تولید نقشه اصلی راه پیشرفت و توسعه کشور طراحی شده و در طراحی این نقشه راه، همه شرایط کشور و منطقه و شرایط بین‌المللی دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه جهش تولید یعنی ما باید ظرفیت‌های خالی را پر کنیم، گفت: خیلی از واحد‌های تولیدی ما با ظرفیت اسمی فعال نیستند که روز پنجشنبه هر هفته را برای رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی تعریف کردیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در بحث کسب و کارهای نوین نگاه خوبی به استان ما شده و اقدامات خوبی در حال انجام است تا از این دانش جدید بتوانیم برای ایجاد درآمد و اشتغال استفاده کنیم.

 

کلانتری از مدیران خواست در بحث مبارزه با بیماری کرونا همکاری و فرهنگ‌سازی کنند و گفت: ما در تشییع جنازه‌ها، مجالس ترحیم و مراسمات عروسی آسیب‌پذیر هستیم و باید تلاش کنیم با کمترین آسیب از این بیماری عبور کنیم.

 

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو، بیان کرد: از فرمانداران بویراحمد و دنا خواستیم که ترددهای افراد غیر بومی حتی آنهایی که اینجا مالکیت دارند را کنترل کنند اما اساس کار مراعات مردم است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران دستگاه‌های  اجرایی استان خواست که همه ظرفیت نیروها و مجموعه زیردست را پای کار بیاورند و گفت: بحث جذب اسناد خزانه و فروش اموال مازاد از ملاک‌های اصلی ما در ارزیابی مدیران بوده و در این شرایط برگشت خوردن یک ریال اعتبار، گناهی نابخشودنی است.

 

دستگاه‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند

 

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمدهم  گفت: ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم.

علی شهابی افزود: دستگاه‌ها تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند.

 

وی از ابلاغ ۷۰ درصد اعتبارات استانی در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: مجموع اعتبارات استانی ما از محل‌های مختلف ۴۴۸ میلیارد تومان بوده که بر اساس چارچوب‌ها و شاخص‌ها بین ۸ شهرستان توزیع خواهد شد.

 

شهابی با بیان اینکه برای پروژه‌های مهم و مورد تعهد استان ۵۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است، عنوان کرد: فرمانداران به این بخش نیز توجه داشته باشند.معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گفت: همچنین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره حوزه نیروهای شاغل در طرح، اظهار کرد: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در این محور دیده شده است.شهابی در این نشست با تاکید بر توزیع اعتبارات در شهرستان‌های مختلف، عنوان کرد: این مهم در فصول اعتباری مختلف دیده شده است.

 

باند دوم جاده پاتاوه ، دهدشت کلنگ زنی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان هم دراین نشست گفت : اگر اعتبارات اعلام شده به موقع تخصیص یابد ، این جاده تا پایان سال افتتاح کامل خواهد شد.

 

پژمان نیک اقبالی افزود : بنابر انچه که در قانون تبصره ۱۹ امده است راه و شهرسازی می تواند از بخش خصوصی برای احداث باند دوم استفاده کند.

 

نیک اقبالی گفت : مجوز برای گرفتن مشاور باند دوم به اداره کل راه و شهرسازی داده شده است .

 

وی گفت : بنابر انچه که اعلام شده است در صورت ورود سرمایه گذار باند دوم احداث می شود.

 

نیک اقبالی در پایان گفت : بنابر انچه که به ما مجوز داده شده است می توانیم همزمان با افتتاح باند اول ، اقدام به کلنگ زنی باند دوم نماییم .

تاریخ درج :  1399/3/26

تعداد بازدیدها : 1155

ارسال نظر