کرونا در متن، سایر اخبار در حاشیه

کرونا در متن، سایر اخبار در حاشیه

 

مرضیه دادگر// چندین ماه است با کرونا وتبعاتش دست وپنجه نرم می کنیم،دریک طرف معادله مسئولانی قرار دارند که از همان ابتدا همه تلاششان رابکاربستند تا با این ویروس مقابله کنند وخسارت های ناشی از آن را به حداقل برسانند ودر طرف دیگر مشکلات ومسائلی است که فارغ از کرونا جای مانور و رسیدگی دارند.


درکهگیلویه وبویراحمد هم تقریبا همین روند حاکم بوده  وبیشتر اخبار حوزه استانداری درمواردی خلاصه می شود که رنگ وبوی کرونایی دارند.دراینکه کرونا معضلی جهانی ومهم است وتمرکز بیشتری را می طلبد شکی وجود ندارد ،دراینکه مسئولان ما تلاش وانرژی زیادی را صرف مقابله وپیشگیری با این ویروس کرده اند هم تردیدی وجود ندارد ولی بنظر می رسد در این استان هنوز گره کور ومعضلات دیگری هم وجود دارد که باید مطابق اولویت بندی دیده وبررسی شوند.


کافی است مروری بر جلسات وصحبت های اخیر استاندار وسایرمسئولینی داشته باشیم که دارای قدرت اجرایی وتصمیم گیری هستند تا ثابت شود اگر پای موضوع ودستور کار  دیگری هم به جلسات باز می شود در سایه مباحث مربوط به کرونا گم شده و به حاشیه می رود.


همانطور که ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفته احتمالا کشور تایک سال آینده درگیر کرونا خواهد بود ،پیش بینی که شاید به بیشترازاین مدت زمان آن برسد وآنوقت است که این انحصار اخبار وجلسات کرونایی مسئله ساز خواهد شد.


استاندار در همه روزهای اخیر گفته مراسمات عروسی وعزا پاشنه آشیل استان است وتاکید کرده دراین استان خوش آب وهوا وهمجواری با خوزستان احتمالا ریسک ابتلا و ورود به پیک بیماری وجود دارد.این همان تاکید وهشدارهایی بوده که درجلسات مختلف تقریبا تکرار شده اند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم هربار در مصاحبه ها،گفت وگوها وجلسات نیز برهمین موارد تاکید کرده واز مردم خواسته نسبت به رعایت اصول وپروتکل های بهداشتی مسئولیت پذیرتر ظاهر شوند.


 هم استاندار می گوید،هم فرمانداران و هم متولیان علوم پزشکی وهم هر مسئولی که کمترین وبیشترین درگیری را با این ویروس دارند واین تکرار کسالت بارایجاد شده  نه تنها از اهمیت وتاثیرپذیری برجامعه می کاهد که به همه چیز سمت وسوی کرونایی می دهد.


اگر چه کهگیلویه وبویراحمد با کرونا دست وپنجه نرم می کند ولی مشکلات و دغدغه های ریز ودرشت دیگری نیز دارد که نیازمند تعیین تکلیف وبه سرانجام رسیدن هستند ،مشکلاتی که از دولتی به دولتی دیگر واز مدیری به مدیران دیگری دست به دست می شوند .


شاید بهترین راهکار درشرایط فعلی این باشد که بخش اعظم مسئولیت اطلاع رسانی،اخبار وآگاه سازی ها به علوم پزشکی واگذار شود و برای سایرین نیز تقسیم وظایفی صورت بگیرد تا درکنارتوجه به مشکلات این بیماری هر جلسه ای برای دستور کار مشخصی برگزار شود واگر قرار است نامی از کرونا برده شود هم صریح ،کوتاه،روشن وبه روز باشد.

تاریخ درج :  1399/4/3

تعداد بازدیدها : 1758

ارسال نظر