رشد معنوی دانشجویان و کارکنان با برپایی نماز جماعت در دانشگاه

جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه یاسوج برگزار شد؛

 

رشد معنوی دانشجویان و کارکنان با برپایی نماز جماعت در دانشگاه

 

 تاکید مسئولان دانشگاه بر برگزاری نماز با رعایت مسایل بهداشتی

 

 

نشست اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه یاسوج در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

 

به گزارش ابتکارجنوب به نقل از روابط عمومی، رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این نشست گفت: برگزاری نماز جماعت در دانشگاه رشد معنوی دانشجویان و کارکنان را به همراه دارد.

 

احمد عریان افزود: ترویج فرهنگ اقامه نماز و ایجاد رونق در برگزاری نماز جماعت در دانشگاه باید جدی گرفته شود.

وی بیان داشت: نمازخانه‌های دانشگاه باید تجهیز شده و کمبودهایی که وجود دارد نیز مرتفع شود.

 

رئیس دانشگاه تاکید کرد: احادیث و روایاتی که به اهمیت برگزاری نماز می پردازد نیز تهیه و در نمازخانه ها نصب شود

.

عریان با اشاره به برپایی منظم نماز جماعت در خوابگاههای دانشجویی گفت: مشوقهایی نیز برای دانشجویان جهت ترغیب هر چه بیشتر آنها در برپایی نماز در نظر گرفته شود.

 

وی اظهار داشت: انجمن ها و تشکلهایی که با موضوع نماز نیز مرتبط هستند مورد حمایت قرار گرفته و کارگاههای آموزشی در خصوص نماز نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: افراد حاضر در ستاد و این نشست، شخصیتهای حقوقی هستند که برای بهبود فعالیتهای مرتبط با نماز می‌توان افراد حقیقی را نیز به اعضای این ستاد اضافه کرد.

عریان افزود: همه اقدامات و فعالیتهای ستاد اقامه نماز دانشگاه باید مستندسازی شده و به موقع به ستاد اقامه نماز استان ارسال شود.

وی تاکید کرد: جلسات این ستاد به صورت منظم برگزار شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در این نشست با اشاره به آیاتی از سوره حج گفت: خداوند درباره کسانی که ایمان آورده اند می گوید همانا که اگر آنان را در زمین قدرت و تمکّن دهیم، نماز را برپا می دارند، و زکات می پردازند، و مردم را به کارهای پسندیده وا می دارند و از کارهای زشت بازمی دارند؛ و عاقبت همه کارها فقط در اختیار خداست.

 

حجت الاسلام نورمحمدی افزود: در این آیات برپایی نماز این قدر اهمیت دارد که بر سایر امور و کارها اولویت دارد.

 

وی در خصوص برپایی نماز در دانشگاه در سال گذشته بیان داشت: در 5 مکان نماز جماعت با 5 امام جماعت در مسجد، خوابگاهها و سازمان مرکزی دانشگاه برگزار می شد که این تعداد در سال جدید به 8 نماز جماعت افزایش می یابد.

 

نماینده رهبری در دانشگاه اظهار داشت: ائمه جماعات که به دانشگاه می آیند با تحقیق انتخاب شده اند و کسانی هستند که حداقل دارای سطح 2 و سوابق متعدد فرهنگی، تبلیغ و سخنوری هستند.

وی ادامه داد: ائمه جماعات دارای تخصص و تاثیرگذاری زیادی هستند.

 

حجت الاسلام نورمحمدی گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا، نماز جماعت در دانشگاه به صورت منظم برگزار می شد و پس از آن نیز سعی شد با رعایت پروتکل های بهداشتی این فرضیه مهم را نیز بجا آورد.

وی گفت: باید تلاش شود در اوقات نماز و برپایی آن کلاسهای درسی برگزار نشود تا دانشجویان و اساتید بتوانند نماز را به جماعت بخوانند.

 

نماینده رهبری در دانشگاه گفت: برای برگزاری نماز جماعت و برخی از برنامه ها و همچنین تشویق دانشجویان به برپایی نماز، ماهانه 100 ساعت به عنوان کار دانشجویی در نظر گرفته شود.

در این نشست عزیزپور مدیر فرهنگی دانشگاه به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه معرفی شد.

 

تاریخ درج :  1399/4/30

تعداد بازدیدها : 914

ارسال نظر