آماده همکاری بافعالان اقتصادی وصنعتگران هستیم

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان:

 

آماده همکاری بافعالان اقتصادی وصنعتگران هستیم

 

هیچ واحد تولیدی به دلیل عدم وجود زیرساخت تعطیل نشده

 

 

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اشاره به هفته حمایت از صنایع کوچک که از پانزدهم تا بیست ویکم مرداد است، گفت: رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی فراهم نمودن زمین و زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری به منظور استقرار و احداث واحدهای تولیدی است.

 

سید هاشم موسوی جهان‌آباد با بیان اینکه در سطح استان ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی جود دارد، تصریح کرد: واگذاری در ۱۳ شهرک انجام شده که ۳۳۱ واحد تولیدی را که عمدتا کوچک و متوسط هستند را شامل می شود.

وی یادآور شد: همه ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی که عملیات واگذاری در آنها انجام شده زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری اعم آب برق گاز خیابان کشی و جدول کشی و ... را دارا هستند؛ به گونه ای هیچ واحد تولیدی به دلیل نداشتن زیرساخت تا کنون تعطیل نشده است.

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان عنوان کرد: با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک های نواحی صنعتی، نیاز مبرم به تملک اراضی جدید و الحاق به شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد. وی، پیش بینی بلندمدت برای تعریف عرصه های صنعتی به منظور جذب و حمایت از امر سرمایه گذاری در استان به عنوان راهکار رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال دربستر توسعه صنعتی را ضروری دانست و گفت: تحقق این مهم مستلزم همفزایی همکاری و همراهی تمامی متولیان امر علی الخصوص دستگاههای مرتبط همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دستگاه های خدمات رسان است.

 

از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد که مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان به آن اشاره کرد برنامه ریزی وپیگیری جهت اختصاص زمین و احداث ۷ ناحیه صنعتی در ۷ شهرستان استان به منظور ایجاد توازن منطقه ای و استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای بوده تا از این منظر بتوان با جذب سرمایه های منطقه ای و بومی در هر اقلیم زمینه رشد و توسعه آن مناطق را ایجاد و آینده روشنی را ایجاد نمود.

 

وی افزود: در سال جهش تولید مجموعه شرکت شهرکهای استان حسب منویات مقام معظم رهبری نسبت به انجام پایش و عارضه یابی و پالایش مشکلات و موانع واحدهای تعطیل و راکد و واحدهای زیر ظرفیت با هدف شناسایی موانع و معضلات و ارائه راهکار و نسخه متناسب با هرعارضه در واحدهای تولیدی با استفاده از توان مشاورین و همکاری دستگاهای متولی و دستگاههای پیگیر حمایت کننده اقدام نموده که تاکنون قریب ۴۰ واحد راکد که امکان برگشت به چرخه تولید و راه اندازی مجدد را دارند شناسایی شده است. موسوی بیان کرد: ۲۵ واحد در هدفگذاری راه اندازی مجدد، به عنوان تعهد در شاخص عملکردی تعریف گردیده و بحمدالله تاکنون ۵ واحد اشتغال ۴۴ نفر در ۵ ماهه سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

 

 مدیرعامل و رئیس هیات مدیره  شهرکهای صنعتی استان اظهار کرد: در زمینه حمایتهای نرم افزاری حوزه صنایع کوچک برنامه های حمایتی شامل دوره های آموزشی تورهای صنعتی شرکت و یا بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی، انجام مطالعات و پروژه های حوزه بازار و توسعه بازار واحدهای تولیدی،استارتاپهای مرتبط با حوزه تولید، کلینیک های تخصصی حوزه صنعت، و سایر حمایتهای در حال اجرا و اقدام است.

 

موسوی عنوان کرد: با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی، ضمن دعوت از فعالان اقتصادی و صنعتگران به منظور استقرار و استفاده از این ظرفیتها، آمادگی داریم در سریعترین زمان نسبت به اختصاص زمین و زیرساخت مناسب با رعایت کامل ضوابط و شرایط همکاری و همراهی لازم را انجام دهیم.

تاریخ درج :  1399/5/22

تعداد بازدیدها : 1146

ارسال نظر