معوقات ٦٠ نفر معطل پاس كارى شورا و شهردارى

 

پرسنل حمل و نقل بارومسافر ياسوج ٩ماه حقوق نگرفته اند

 

معوقات ٦٠ نفر معطل پاس كارى شورا و شهردارى

 

خلقی پور:درآمد نداریم

 

مقدم:شورای شهر تعلل می کند

 

عضو شورای شهر:موضوع فروش املاک فعلا در جلسات مطرح نشده

 

اکبری تبار:مکاتبه شده ،املاک عمومی قابل فروش نیست

 

قریب به 9 ماه از زمانی که نیروهای سازمان حمل ونقل بار ومسافر یاسوج آخرین حقوق خود را دریافت کرده اند می گذرد واز آن زمان تاکنون دریافت مطالبات معوق مهمترین خواسته 60کارگری شده که فشار مشکلات زندگی را این روزها بیش از هر زمان دیگری احساس می کنند.

 

حالا تعدادی از این نیروها طی تماس تلفنی با ابتکارجنوب خواهان پیگیری مطالبات معوقی هستند که با وجود پیگیری ومراجعات متعدد آنها به نتیجه نرسیده است.

 

یکی از این نیروها به نمایندگی از همکاران خود به ابتکارجنوب گفت:9ماه است که من وهمکارانم بدون حقوق باید دراین شرایط سخت اقتصادی زندگی خود را به چنگ ودندان بکشیم .

 

وی افزود:این وضعیت بغرنج تاجایی پیش رفته که برخی همکاران من حتی از خرید نان هم عاجز مانده اند وزندگی آنها تا مرز فروپاشی نیز پیش رفته است ویکی از همکاران جوان ما هم پس از 4 سال عقد به دلیل همین شرایط تاکنون نتوانسته زندگی مشترکش را آغاز کند.

 

این نیروی سازمان حمل ونقل شهرداری ادامه داد:برای پرداخت مطالبات مان چندین نوبت به شهرداری وشورای شهر مراجعه کردیم که این مورد یا بی پاسخ می ماند ویا به وعده وعیده های بی سرانجام ختم می شود وخود سازمان حمل ونقل نیز امکانی برای پرداخت حقوق ها ندارد.

 

وی تصریح کرد:اکنون همه خواسته ما بروز کردن مطالباتی معوقی است که حداقل بتوانیم با  استفاده از آن بخشی از مشکلاتمان را مرتفع کنیم.

 

خلقی پور:درآمدی برای پرداخت نداریم

پس از این صحبت ها از رئیس سازمان حمل ونقل بار ومسافر یاسوج  پیگیراین موضوع شدیم .خلقی در پاسخ به کم وکیف این خبر با بیان اینکه مدت زمان عدم پرداخت مطالبات این نیروها کمتر از 9 ماه است  به خبرنگارما گفت:طی سالهای قبل پرداخت یارانه دولتی از جمله محل هایی بود که به واسطه آن بخش زیادی از مطالبات نیروها پرداخت می شد که از سال 90 تا کنون این روند متوقف شده است.

 

وی ادامه داد:سازمان هر چه که داشت بابت هزینه های معمولی پرداخت کرده  و در شرایط فعلی درآمدی برای پرداخت نداریم  وکرونا ویروس نیز به وضعیت موجود دامن زده است.

 

خلقی پور تصریح کرد:دی ماه سال گذشته مکاتبه ای با استاندار انجام دادیم که درهمین راستا مقام ارشد اجرایی اردیبهشت ماه سالجاری نامه ای به معاون عمرانی وزیر کشور فرستاد که هیچ پاسخی دریافت نشد وتلاش های ما دراین زمینه بدون نتیجه مانده است.

 

مقدم: شورای شهر برای تعیین تکلیف وفروش بخشی از املاک تعلل می کنند

اما شهردار یاسوج نیز نسبت به عدم پرداخت این مطالبات واکنش نشان داد با بیان اینکه پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر این شهر در دستور کار است گفت: زمینه لازم برای پرداخت حقوق آن ها را فراهم می کنیم .

 

نستهن مقدم افزود:سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج سازمانی مستقل  ودارای بودجه است ولی بیماری کرونا مانع تحقق  بودجه و درآمد این سازمان شده است.

 

وی تاکید کرد: نسبت به پرداخت حقوق این کارگران بی تفاوت نیستیم و حتی ماه گذشته برای یک ماه به آن ها حقوق پرداخت شد.

 

شهردار یاسوج ابراز داشت: در حوزه پرداخت به امور مالی شهرداری تاکید شده تا بخشی از معوقات این کارگران را پرداخت کنند.

 

مقدم عنوان کرد: برای پرداخت بدهی کارگران شهرداری از جمله کارگران فضای سبز، حمل و نقل بار و مسافر و سیما و منظر شهری مکاتباتی با شورای اسلامی شهر یاسوج انجام شده اما متاسفانه تاکنون اقدامی برای تعیین تکلیف بخشی از املاک که قانون به شهرداری ها فروش آنها را برای پرداخت دیون کارگران اجازه می دهد انجام نشده است.

 

مقدم بیان کرد: همچنان منتظر مصوبه شورای شهر در این باره هستیم تا بعد از آن مزایده ای برگزار و حقوق کارگران را پرداخت کنیم اما تاکنون شورای شهر تعلل کرده است.

 

پس از صحبت های شهردار مبنی برتعلل شورای شهر در زمینه برگزاری این مزایده، پیگیریهایی را با اعضای شورای شهر یاسوج انجام دادیم.

 

 

موضوع هنوز در دستور کار شورا قرار نگرفته

یکی از اعضای شورا درهمین زمینه به خبرنگار ما گفت:رکود وتعطیلی به وجود آمده به دلیل بیماری کرونا باعث شده تا هم شهرداری وهم سازمانهای وابسته با آن در درآمد زایی دچار مشکل شوند .

 

وی افزود:درشرایط فعلی شهرداری با درآمدی که نسبت به قبل بسیار کاهش پیدا کرده مجبور است درخلا درآمد پایدار هزینه سازمانهایی ازجمله حمل ونقل بار ومسافر را نیز متحمل شود.

 

این عضو شورای شهر اذعان کرد:قبلا  موضوع فروش املاک ازطریق شهرداری به شورا فرستاده شده که تاکنون در دستور کار بررسی قرار نگرفته است.

 

وی ادامه داد:ظاهرا قرار است این مهم در جلسه بعدی عنوان ودرباره آن نتیجه گیری شود.

 

با فروش املاک مخالفیم

 

اما اکبری تبار به عنوان یکی از هفت عضو شورای شهر نسبت به عدم طرح این مکاتبه در جلسات شورا نظری دیگری دارد.

 

وی به ابتکار جنوب گفت:شهردار یاسوج در زمینه فروش املاک مکاتبه ای رابا ما انجام داد که ما هم طی مصوبه ای رسمی پاسخ این مکاتبه را دادیم.

 

اکبری تبار ادامه داد:طی این مصوبه ازشهردار درخواست کردیم که هم لیست کلیه املاک شهرداری را اعلام کند وهم میزان مطالبات را با ذکر جزئیات برای ما ارسال کند.

 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بطور کلی املاکی که شهردار از آن سخن می گوید عمومی ومتعلق به همه شهروندان هستند تاکید کرد:۸۰۰متر زمین در خیابان فردوسی یاسوج وجود دارد که در لیست فروش شهرداری است چرا شهردار بدنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت پارکینگ طبقاتی نیست تا بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر مرتفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ جای قانون پیش بینی نشده که املاک عمومی را بفروشیم یادآور شد:املاکی در شهر داریم که شهرداری با آنها قرار داد دارد ولی بابت قرار داد ریالی پرداخت نمی کنند،درصورتی که با صول  همین ها بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.

 

اکبری تبار ادامه داد:رای های وصول نشده کمیسیون ماده ۱۰۰وماده ۷۷و همچنین عدم وصول عوارض ساخت وسازهای غیرمجاز از جمله موارد دیگری هستند که می توانند منبع تامین درآمد باشند.

 

وی عنوان کرد:ماهم دلسوز ونگران این نیروها در سازمانهای مختلف شهرداری هستیم اما فروش راه حل مشکل نیست،اگر شهرداری توان پرداخت ندارد چرا همین هفته گذشته نیروهای جدیدی را بکار گرفته است.

 

با همه این تفاسیر معلوم نیست سرنوشت پرداخت این مطالبات بجای مانده که اتفاقا کم هم نیست به کجا خواهد کشید و کارگران سازمانها چه وضعیتی پیدا خواهند کرد.

تاریخ درج :  1399/8/7

تعداد بازدیدها : 310

ارسال نظر