رونمایی از تندیس و نام‌گذاری بلوار بزرگ یاسوج به نام سردار سلیمانی

آیین رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی در بلوار عدل یاسوج برگزار شد.

رونمایی از تندیس و نام‌گذاری بلوار بزرگ  یاسوج به نام سردار سلیمانی+تصویر و فیلم

 با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ استاندار فرماندهان نظامی و انتظامی و به همت شهرداری یاسوج آیین رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی در بلوار عدل یاسوج برگزار شد.

 

با رونمایی از این تندیس از این بلوار عدل یاسوج به نام سردار حاج قاسم سلیمانی مزین شده و نام این سردار بزرگ بر تارک یکی از معابر اصلی شهر یاسوج خواهد درخشید.

 

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در این آیین با تشکر و سپاس از مردم و مسوولان و قدردانی از شهردار و شورای شهر که این محفل و مجلس را به با یاد حاج قاسم برپا کردند گفت: سرداری که سر داد اما تسلیم نشد سرداری که دشمن خواست سر او نباشد و بر خاک افکنده شد و گمان کرد او را حذف کرده اما سردارهای زیادی به پا خاست و یاد او تبدیل به یک مکتب و جبهه و گفتمان شد. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دشمن اشتباه فکر کرد و به خطا رفت کسی که در را خدا می‌جنگد و به فرمان ولی فقیه حرکت می‌کند خون او می جوشد و زنده می‌شود.

وی گفت: دشمن خواست سلیمانی نباشد اما سلیمانی‌ها به پا بخاستند و دیدیم که در آن روزها چه طوفان و حماسه‌ای ایجاد شد میلیون‌ها نفر در این تشییع شرکت کردند و تولد دوباره انقلاب رقم خورد آن چه که دشمن به دنبال آن بود برعکس شد و سلیمانی تبدیل به یک مکتب شد دشمن با همه نیرنگ به میدان آمد و خواست قلب مقاومت را در هم بکوبد اما مردم نیرنگ دشمن را باطل کردند.

 

آیت‌الله حسینی گفت: درسی که باید بگیریم این است همه مسوولان و مردم این سرزمین بدانند کسی که در راه عزت این ملت به فرمان ولایت حرکت کرد تاریخ زندگی و مرگ او پر افتخار می‌شود و مزار او هم زیارتگاه انسان های بزرگ و آزادگان خواهد بود و هر کسی به ولایت پشت کند زندگی خفت بار خواهد داشت و مرگ او معلوم نیست چگونه خواهد بود شهادت فضیلت بزرگی است که شامل حال هر کسی نمی‌شود.

 


 

شهردار  یاسوج در این مراسم اظهار داشت: استان  ما برای اینکه از قافله تقدیر از رشادت های حاج قاسم عقب نیفتد، اقدام به ساخت تندیساین شهید سرافراز کرد ،تندیسی که در تهران ساخته شد .

 

نستهن مقدم اضافه کرد : با رونمایی از تندیس شهید سلیمانی ،شهر ما مزین شد بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و انشالله همه جاههای شهر نیاز به مبلمان دارد که این تندیس در بینتندیس ها و بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 

مقدم افزود : المان  هایی که با فرهنگ و تاریخ ما تناسب داشته باشد اجرایی خواهید شد بحث  نوردهی  این تندیس امروز شروع خواهد شد که منورتر شود .

تاریخ درج :  1399/10/13

تعداد بازدیدها : 151

ارسال نظر