رعایت اصول تغذیه نقش مهمی در مبارزه با کرونا دارد

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها بخصوص بیماری کرونا دارد که باید اصول صحیح تغذیه رعایت شود.

 

امیر پیکر  در این باره اظهار داشت: شیوع بیماری ویروس کرونا عامل بروز مشکلات فزاینده‌ای برای خانواده های سراسر جهان است.

 

وی افزود: با بسته شدن مدارس و مراکز نگهداری از کودکان بسیاری از والدین در بیشتر روزها درگیر مراقبت از کودکان، آموزش مجازی کودکان، دورکاری و سایر مسئولیت های شغلی هستند.

 

 مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای والدین یافتن پاسخ این سوال که برای شام و ناهار چه غذایی آماده کنند یکی از چالش‌های مهم روزانه آنها است.

 

پیکر عنوان کرد: خرید، آماده سازی و پخت سبزی و سبزیجات تازه می‌تواند در این برهه زمانی اندک چالش برانگیز باشد اما در صورت امکان اطمینان از اینکه کودکان همچنان مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود دارند مهم است.

 

وی افزود: محصولات تازه به طور تقریبی همیشه بهترین گزینه هستند اما در صورت عدم دسترسی گزینه های سالم زیادی برای ذخیره و تهیه آسان وجود دارد.

 

پیکر ادامه داد: کودکان اغلب برای ادامه فعالیت های روزانه نیاز به خوردن یک یا ۲ میان وعده در طول روز دارد به جای دادن شیرینی و تنقلات نمکی به کودکان گزینه های سالم مانند آجیل، ماست، میوه های خرد شده یا خشک تخم مرغ آبپز یا سایر گزینه‌های سالم را انتخاب کنید.

 

وی تاکید کرد: وعده های غذایی آماده، میان وعده ها و دسرهای بسته بندی شده اغلب غنی از چربی اشباع، قندها و نمک هستند.

 

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه غذاهای فرآوری شده خریداری می‌کنید به برچسب ها نگاه کنید و سعی کنید گزینه های سالم حاوی مقدار کمتری از این مواد را انتخاب کنید.

 

وی افزود: چنین ساختار ها و برنامه های روزانه در خانواده می‌تواند به کاهش سطح اضطراب کودکان در شرایط همگی ویروس کرونا که بسیار استرس زا می باشد کمک کند.

 

پیکر تاکید کرد: آب بهترین انتخاب است اما می توانید گاهی به جای نوشیدن آب خالص از سایر نوشیدنی ها، میوه ها و سبزیجات حاوی آب استفاده کنید.

 

 وی ادامه داد: به عنوان نمونه آبلیمو ( رقیق شده در آب و شیرین نشده) چای و قهوه بسیار گزینه های خوبی هستند اما مراقب باشید که زیاد کافئین مصرف کنید.

 

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از آب میوه‌های شیرین شربت‌ها کنسانتره های آبمیوه گازدار و نوشیدنی‌های بی‌مصرف خودداری کنید زیرا همه آنها حاوی قند فراوان هستند و به بدن شما آسیب می رساند.

 

پیکر بیان کرد: در خانه غذا بخورید تا میزان تماس با دیگران را کاهش دهید و احتمال قرار گرفتن در معرض کرونا برای شما و خانواده تان کاهش یابد.

 

حدود ۱۴ ماه است که بیماری کرونا سبک زندگی افراد را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است، در این شرایط بحرانی باید مواد غذایی مورد نیاز خود را به گونه ای انتخاب کنیم که سالم و پر انرژی باشد تا بتواند توان بدنی مان را افزایش دهد و یارای مقابله با این ویروس را بیشتر داشته باشیم.//ایرنا

تاریخ درج :  1400/2/12

تعداد بازدیدها : 832

ارسال نظر