حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمانی در استان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان‌ داد:

 

حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمانی در استان پرداخت شد

 

نسخه الکترونیک سد راه سودجویی از دارو

 

پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمانی طی سال جدید در کهگیلویه و بویراحمد

 

مدیرکل بیمه سلامت استان‌ کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمانی طی سال جاری در این استان پرداخت شده است.

 

غلامرضا کاظمی  در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار افزود: در گذشته سودجویی‌هایی صورت می‌گرفت اما اکنون داروها کد اصالت دارند قبل سودجویان از وضعیت موجود استفاده می‌کردند به خصوص در هورمون‌های رشد که در باشگاه‌های بدنسازی از آنها استفاده می‌شد.

 

وی اظهارکرد: اکنون با توجه به آزمایشات تشخیص داده می‌شود که آیا افراد مشکل دارند تا چنین داروهایی به آنها ارائه شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در باشگاه های بدنسازی از آن دست سودجویی‌ها به وفور وجود داشت و از آنها برای مصارف بدنسازی استفاده می‌شد اما اکنون داروهای ما کد اصالت دارند و سوء استفاده کمتری از آن می شود.

 

کاظمی تصریح کرد: برخی افراد صبح نزد پزشک می‌رفتند و دارو برای آن‌ها تجویز می‌شد و بعد از ظهر نیز به پزشک دیگری مراجعه می‌کردند و همان دارو برای آنها نسخه می‌شد اما اکنون با نسخه الکترونیک اگر در شیفت صبح دارویی دریافت کرده باشند در بعدازظهر همان دارو به آنها ارائه نخواهد شد چرا که در سیستم به پزشک هشدار داده می‌شود که دارو مصرف نشده و باید در زمان دیگری مراجعه کنند و با  نسخه الکترونیکی جلوی چنین کارهای گرفته می‌شود.

 

وی در خصوص رفع برخی مشکلات بیمه سلامت در استان به ویژه در بحث فضای فیزیکی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در سطح استان ادارات ما ساختمان ملکی جدید دارند، سال گذشته ساختمان دهدشت به اتمام رسید امسال پروانه ساختمان در دستور کار است، هفته گذشته مناقصه ساختمان انجام شده و عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می شود و در سال آینده مشکل ساختمان نداریم و در هر شهرستان هم که لازم باشد اداره ایجاد خواهد شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در باشت بیمارستان جدید تاسیس شده درخواست اداره هم داده شده است.

 

کاظمی تاکید کرد: تعداد بیمه شده‌های ما در سطح استان ۵۳۰ هزار نفر از کل جمعیت است که تحت پوشش قرار گرفته مبلغی که ماهانه از طرف ما به موسسات و بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود ۱۶.۵ میلیارد تومان است.

 

وی تصریح کرد: طی سال جاری ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بخش خصوصی و الکترونیک و ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز در بخش روستایی هزینه درمانی پرداخت داشته ایم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نزدیک به ۷۹۰ موسسه به صورت مستقل و غیرمستقل در استان با این بیمه طرف قرارداد هستند.

 

کاظمی با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در ۶ استان کشور بصورت پایلوت عنوان کرد:  یکی از این استانها، استان کهگیلویه و بویراحمد است که ۳۴ هزار نفر برای پزشک خانواده در استان تعریف شده که بیماران در صورت نیاز به متخصصان ارجاع می شوند.

 

 وی با اشاره به اینکه کلیه مطالبات بخش دولتی و خصوصی سال ۹۹ استان کامل پرداخت شدند، بیان کرد: همچنین طی امسال تا تیرماه در خصوص الکترونیکی کاملا پرداخت شده و در بخش دولتی دانشگاهی فروردین و خرداد کامل پرداخت شده و بخشی از اردیبهشت ماه مانده است.

تاریخ درج :  1400/5/20

تعداد بازدیدها : 1242

ارسال نظر