بویراحمد تنها یک سالن تیراندازی دارد

درگفت وگو با یک مربی هم استانی مطرح شد:



بویراحمد تنها یک سالن تیراندازی دارد


بودجه ورزشهای خاص دراستان کم است




شهرام رستمی 36 ساله اهل یاسوج، مدت 20 سال است که در عرصه ورزش در رشته های تیراندازی، صخره نوردی، کوهنوری و ورزش های رزمی فعالیت می کند و تاکنون در رشته تیراندازی، رزمی وهمچنین مسابقات فوتسال مدال های استانی  وکشوری کسب نموده است.


رستمی در کارنامه ورزشی خود مربیگری ورزشهای رزمی، تیراندازی، مربی تاکتیک و رزم انفرادی و صخره نوردی را دارد و از سال 1386ورزش چتربازی سقوط اتوماتیک با چترهای mc1 و t10 و ازسال 1399 پاراگلایدر را شروع کرده است.


این ورزشکار دوستان و خانواده را از جمله مشوقانش در این عرصه می داند، ولی به گفته او مهم ترین چیزی که باعث شده مشتاقانه به فعالیتهای ورزشی بپردازد انگیزه و استعداد درونی بوده است.


رستمی درجواب سوال اینکه ورزش چه تاثیراتی در زندگی دارد گفت: ورزش بر زندگی روح و روان و تمام ویژگی های فرد تاثیرات مثبت دارد و ورزشی را سراغ ندارد که تاثیرات منفی داشته باشد.


این ورزشکار با بیان اینکه ورزش باعث شادی ونشاطی برای فرد می شود می گوید:  کسب موفقیت های مختلف در زمینه های مختلف باعث افزایش اعتماد بنفس فرد ورزشکار نیز می شود.


رستمی درادامه تاکید دارد که به دنبال کسب مقام های بین الملی در رشته خود است.

این مربی رزمی کار ورزش را یک مکمل در کنار فعالیتهای روزمره می داندو بیان می کند: وقتی یک ورزشکار بدن سالمی داشته باشد طبیعتا روح سالمی هم دارد.

 




رستمی از وضعیت امکانات وبی توجهی ها به ورزش استان گلایه میکند و ادامه می دهد: ورزش استان در جایگاه خودش قرار نگرفته است.

وی اضافه می کند: استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف ورزشی در سطح استان داریم ولی متاسفانه زمینه وبستر پیشرفت را ندارند وعلاوه براین  بودجه خاصی برای ورزش های خاص در نظر گرفته نشده یا بسیار کم است.


رستمی می گوید: در شهرستان بویراحمد فقط یک سالن تیراندازی وجود دارد آن هم درفضای بسته که فقط به تمرین با تفنگ بادی اختصاص داده می شود.

وی خاطرنشان می کند: رشته تیراندازی نیاز به برگزاری مسابقات استانی، منطقه ای وکشوری  در اهداف پروازی، اهداف ثابت و دور برد با بستر سازی تشویقی داریم تا جوانان سطح استان بتوانند استعداد های خود را در این زمینه شکوفا کنند.


این مربی رزمی عنوان می کند: پتانسیل بالای جوانان استان می طلبد که مسئولین به حوزه ورزش و ایجاد امکانات ورزش همت بیشتری بگمارند.


رستمی تاکید می کند: انتظار می رود مسئولین استانی از مقامات و رده های بالاتراز خود در سطح کشوری حتی فدراسیونهای جهانی واسطه شوند و زمینه را برای پیشرفت جوانان استان فراهم کنند.


وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه برنامه ای دارید  می گوید: در مقطع فعلی درحال تمرین برای مسابقات تیراندازی اهداف ثابت به میزبانی استان فارس و ارتش جمهوری اسلامی و هیات تیراندازی استان فارس هستیم که امیدروایم بتوانیم افتخاری برای استان در این مسابقات کسب نماییم.

رستمی از یک خاطره شیرین ورزشی خود هم تعریف می کند وادامه می دهد: قرار بود مسابقات تیراندازی سطح استان بین نیروهای مسلح و تمامی ادارات برگزار شود که تاریخ برگزاری این مسابقه را فراموش کرده بودم ولی در ساعات پایانی سریع خود را به مسابقه رساندم  و مقام اول را کسب کردم.

وی درپایان به جوانانی که علاقمند به ورزش هستند  پیشنهاد داد حتما رشته مورد علاقه خود را دنبال کرده و هرگز از پیگیری هدفشان ناامید نشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ درج :  1401/2/18

تعداد بازدیدها : 724

ارسال نظر