بهره برداری از 26 پروژه در حوزه منابع طبیعی استان بوشهر در هفته دولت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهرخبرداد:

 

بهره برداری از 26 پروژه در حوزه منابع طبیعی استان در هفته دولت

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از افتتاح و بهره برداری از 26 پروژه با اعتبار بالغ بر 780 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در سالجاری خبر داد.

 

غلامرضا منتظری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اعلام نمود در راستای خدمات صادقانه دولت مردمی به مردم فهیم و قدرشناس استان بوشهر در این هفته شاهد  افتتاح و بهره برداری از پروژه های تاثیر گذار و ارزنده ای در حوزه منابع طبیعی هستیم.
وی افزود: در همین راستا در سطح ده شهرستان استان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰مجموعا  26 پروژه با اعتبار مصوب 780/151 میلیارد ریال افتتاح و به بهر برداری می رسد.


مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با توجه به افت شدید آب های زیر زمینی،  فرسایش شدید خاک و وقوع سیل های مخرب نیاز به اجرای پروژه های آبخیزداری دوچندان شده است که در همین زمینه با در نظر گرفتن اولویت ها در سطح استان اقدام به احداث30 سازه آبخیزداری از نوع سنگ و ملات  نموده ایم که هدف از اجرای این سازه ها کنترل سیل، رسوب و تغذیه سفره های زیر زمینی آب آب و به عبارتی مدیریت و استحصال رواناب های فصلی بوده است به نحوی که با اجرای این پروژه ها در سال های نرمال ظرفیت استحصال بیش از ۶میلیون متر مکعب رواناب ایجاد شده است.


منتظری بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای ۳۳۲۰۰۰هکتار اراضی بیابانی می باشد که در این زمینه در سال ۱۴۰۰با ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار مصوب در سطح ۲۸۳۸هکتار پروژه های بیابان زدایی شامل آبیاری و مراقبت عرصه های نهال کاری شده، کاشت نهال، مدیریت رواناب ها  و.... اجرا شده است همچنین اقدامات موثری در رابطه با توسعه جنگل های دست کاشت و مدیریت مراتع صورت گرفته است که باید گفت در مجموع تعداد ۱۰پروژه در بخش بیابان، مرتع و جنگل به بهره برداری می رسد.


وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع طبیعی تجدید پذیر از جمله آب، خاک، جنگل و مرتع در استان بوشهر و بهره برداری بی رویه و بیش از ظرفیت  از این منابع در سال های اخیر، نیازمند انجام اقدامات جبرانی و حفاظتی  با هدف پایداری منابع و نیل به توسعه پایدار هستیم که از یک طرف انتظار حمایت و تامین منابع مالی  از مراجع ذیربط دولتی می باشیم و از طرف دیگر مشارکت مردم در اقدامات احیایی و حفاظت از عرصه های طبیعی امری اجتناب ناپذیر است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در پایان یادآور شد: سیاست های اجرایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال یعنی تولید دانش بنیان  و اشتغال آفرین دانش  تدوین گردیده که به یاری خداوند و  با همکاری دستگاه های ذیربط این شعار محقق خواهد شد.

 

تاریخ درج :  1401/6/7

تعداد بازدیدها : 267

ارسال نظر