برگزاری مانور ایمنی و آتش‌نشانی در منطقه کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری مانور ایمنی و آتش‌نشانی در منطقه کهگیلویه و بویراحمد

 

به منظور حفظ آمادگی کارکنان و مقابله سریع با حوادث غیرمترقبه، رزمایش ایمنی و آتش‌نشانی در انبار نفت شهید سلیمانی در شهر یاسوج برگزار شد.


به گزارش ابتکارجنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با حضور  مدیران کل  حوزه استانداری، هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش رزمایش زلزله، مانور مقابله با آتش، اطفای حریق و امداد نجات در انبار نفت شهید سلیمانی این منطقه، برگزار شد.



سالار خشایی مدیر شرکت ملی  پخش  فرآورده‌های  نفتی استان ضمن تقدیر و تشکر از  مدیران کل  و ادارات مرتبط در برگزاری و شرکت در این رزمایش، گفت: از اینکه با تمهیدات تمامی همکاران شرکت ملی پخش این منطقه روزها و سالهای متوالی را بدون حادثه‌ای در انبار نفت منطقه پشت سرگذاشته‌ایم خوشحال هستیم و آن را دلیل بر شجاعت، آشنایی با مسائل ایمنی روز، رعایت کامل مسائل ایمنی، انگیزه و تجربه بالای کارکنان می‌دانم.



 خشایی هدف از برگزاری این مانور را بررسی نقاط قوت و ضعف در مواقع بحرانی، ارتقای سطح آمادگی همکاران به ویژه نیروهای علمیاتی انبار نفت در شرایط مواجه با حوادث واقعی عنوان کرد و افزود: این رزمایش با به صدا درآمدن آژیر خطر آغاز شد و نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی و کارکنان عملیاتی با استفاده از ادوات ایمنی مستقر در انبار نفت اقدام به اطفاء حریق جنب انبار نفت منطقه کردند.



همچنین در ادامه این مانور یکی از مخازن شرکت که به طور فرضی دچار آتش‌سوزی شده، توسط همکاران اطفاء حریق صورت پذیرفت و طبق سناریوی برنامه‌ریزی شده قسمتی از تأسیسات دچار آتش‌سوزی فرضی شد که همکاران با استفاده از تجهیزات انفرادی، لوله‌های آب‌رسانی و کف‌ساز ، عملیات مهار آتش را انجام دادند.

مدیرکل بحران استانداری استان  در جلسه ارزیابی رزمایش از تلاش مدیریت و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، جهت آموزش و بکارگیری امور فنی ایمنی و تخصصی رشادت و ایثارگری تقدیر و تشکر کردند.

 علیرضا نیکروز اجرای رزمایش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آمادگی، لوازم و تجهیزات، توجیه کامل نفرات و عوامل اجرایی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی درست از نقاط مثبت این رزمایش بود و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آثار سوء شرایط ناایمن و بحرانی در انبار نفت با توجه به وضعیت و مستمر بودن فعالیت انبار در مرکز شهر ضروری است و بر آموزش‌های بیشتر نیروی انسانی با هدف ایجاد سازمان‌های توانمند، تأکید کرد.

تاریخ درج :  1401/6/7

تعداد بازدیدها : 267

ارسال نظر