کیفیت آموزشی در بحث سواد آموزی مورد توجه آموزش دهندگان قرار گیرد

نماینده  ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد: 

 

کیفیت آموزشی در بحث سواد آموزی  مورد توجه آموزش دهندگان قرار گیرد



آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار معاون و کارکنان سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  گفت: همه دستگاهها،  اصناف و قشرهای مختلف مردم در مقوله سواد آموزی وظیفه مهمی برعهده دارند.



وی یا بیان اینکه بی سوادی در استان کهگیلویه وبویراحمد ریشه در گذشته دارد گفت: لازم است در زمینه محتوای درسی و کیفیت آموزش بیسوادان دقت بیشتری شود.

آیت الله  حسینی گفت: کميته امداد و بهزيستي  در زمینه سواد آموزی  جامعه هدف خویش می توانند در آین  زمينه کمک کنند تا  افرادی که فاقد سواد هستند آموزشهای لازم را ببینند.

وی  خواستار فعال شدن شورای پشتیبانی سوادآموزی  در استان و شهرستانها شد و اظهار امیدواری کرد  با هماهنگی ، همکاری و برنامه ریزی بتوانیم  در زمینه ارتقا سواد آموزی فعالیتهای موثری انجام دهیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه نیز در این جلسه گزارشی  از فعالیتهای  حوزه سواد آموزی ارائه کرد.



سید حمزه باقری نژاد با گرامیداشت ۱۷ شهریور روز جهانی سواد آموزی  گفت: سواد نیاز اساسی  همه افراد جامعه است  و در آموزه‌های دینی ما تاکید فراوانی شده است.
[وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در سه  سطح سواد آموزی. تحکیم و انتقال فعالیت آموزشی دارد گفت: علاوه  بر  فرهنگیان شاغل  و بازنشسته  تعداد ۱۰۰۷ نفر آموزش دهنده  کار  آموزش بیسوادان را در سطح استان بر عهده دارند.

باقری ، جمعیت باسوادی استان کهگیلویه وبویراحمد در قبل از انقلاب را ۲۸ درصد عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی  هم اکنون نرخ سواد در سطح استان ۹۵/۲ است.
وی حجم ابلاغی فعالیتهای سوادآموزی در سال تحصیلی جاری  ۵۳۰۰ نفر  عنوان کرد و گفت: این حجم بین شهرستانها ومناطق توزیع شده و امیدواریم که با برنامه ریزی اصولی و مدون تحقق  پیدا کند.



باقری  نژاد با بیان اینکه آموزشهای مهارتی در دستور کار نهضت سوادآموزی قرار گرفته است گفت : در مراکز يادگيري محلی نهضت سوادآموزی در سطح استان بیش از ۴۰ نوع مهارت آموزش داده می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان  از حمایت‌های  نماینده محترم ولی فقیه در استان و نگاه ویژه به آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

تاریخ درج :  1401/6/15

تعداد بازدیدها : 269

ارسال نظر