درخشش شرکت برق منطقه‌ای فارس در نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو

درخشش شرکت برق منطقه‌ای فارس در نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو

 


شرکت برق منطقه‌ای فارس با ایجاد غرفه تخصصی در نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو حضور یافت و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی ، پژوهشی و فناورانه در زمینه برق و انرژی دراین نمایشگاه درخشید.


به گزارش ابتکارجنوب به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، این نمایشگاه با حضورمهندس یداله حقیقی مدیرعامل برق منطقه ای فارس ، معاون برنامه ریزی و تحقیقات ،معاون هماهنگی، مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت  تجهیزات، کارشناسان دفتر تحقیقات و روابط عمومی و سایر همکاران ذیربط در محل پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار شد.


این نمایشگاه و جشنواره همزمان با هفته پژوهش به عنوان رویدادی سالانه در جهت ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور برگزار شد.


در این رویداد پژوهشی که با حضور بیش از 50 شرکت مادر تخصصی و زیرمجموعه و شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد ، نمایشگاه جانبی این جشنواره با هدف اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین کسب شده در حوزه صنعت آب و برق، روش‌ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهادهای مرتبط و توسعه فناوری‌های حوزه‌های آب و برق با حضور فعال شرکت‌های دولتی، خصوصی و دانش بنیان حوزه برق و انرژی در مساحتی بالغ بر 1200 متر مربع و با حضور بیش از 50 شرکت گشایش یافت.


 مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت : امسال افزون بر 150 نشست و کارگاه مجازی و حدود 15 نشست حضوری طی روزهای ۲6 تا 30 آذرماه در حاشیه این نمایشگاه برگزار گردید و برق منطقه ای فارس با حضور فعال در غرفه تخصصی نمایشگاه در این نشست‌ها عموما با موضوعات مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان حضوری فعال داشت.


 همچنین سه نشست و کارگاه تخصصی نیز با عناوین "رده بندي مشكلات شبكه انتقال و فوق توزيع و اولويت بندي طرح هاي مرتبط در قالب يك مساله تصميم گيري با معيارهاي فني چندگانه"، "تشخيص خطا و عيوب اوليه ترانسفورماتورهاي ولتاژخازني (CVT) در حالت نرمال بهره برداري شبكه و بدون اعمال خاموشي" و " بررسي روشهاي نوين پاسخ دهي بار - مطالعه موردي مشتركين سنگين شركت برق منطقه اي فارس"  توسط همکاران شرکت ارائه گردید.


 مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه با اشاره به اینکه توجه به پژوهش و فعالیت ها فناورانه از اولویت های کاری و عملیاتی برق فارس است ادامه داد : روند شدت مصرف انرژی در کشورمان برخلاف روند اغلب کشورها افزایشی است اضافه کرد : بر اساس آمار ترازنامه انرژی ، در سه دهه گذشته، سهم برق در مصرف نهایی انرژی از 7 درصد به حدود 11 درصد رسیده است.
مهندس حقیقی در ادامه گفت : یکی از برنامه‌هایی که برای تامین انرژی در نظر گرفته شده، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است. برای رسیدن به این هدف، موارد مهمی از جمله کارایی انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده مطلوب از سایر حامل‌های انرژی وجود دارد که در شرکت برق منطقه ای فارس هم بر روی این الگوها برنامه ریزی پژوهشی شده است و بیشترین تمرکز بر کارایی انرژی است.


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین با اشاره به اینکه اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های خیلی زیادی صورت گرفت تا توانستیم تابستانی بدون اعمال خاموشی را پشت سر بگذاریم از آمادگی این شرکت برای عبور از تابستان 1402 خبر داد و افزود: بخش قابل توجهی از این فعالیت ها مبتنی بر فعالیت های فناورانه است که در این نمایشگاه جنبه هایی از این در معرض دید قرار گرفت و برخی فعالیت های نوآورانه نیز همچنان در حال تحقیق و پژوهشگری است.


مهندس همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز از غرفه شرکت برق منطقه ای فارس دراین نمایشگاه دیدن کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش ۷ هزار و ۷۸۷ مگاوات ظرفیت تولید برق تا سال آینده خبر داد و گفت: امسال وزارت نیرو موفق شد ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید را افزایش داده و ۷ هزار مگاوات نیز مدیریت مصرف انجام دهد.


 همچنین خانم دکتر کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از غرفه برق فارس دیدن کرد و ضمن تشکر از همه مدیران و کارکنان صنعت برق و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی که در مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری نهایت همکاری را به عمل آوردند، از برنامه‌های این وزارتخانه برای عبور بدون خاموشی از اوج مصرف برق در سال آینده خبر داد .

تاریخ درج :  1401/10/5

تعداد بازدیدها : 268

ارسال نظر