شهرصدرا ۳۶ سال عقب ماندگی دارد

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خبرداد :


شهرصدرا ۳۶ سال عقب ماندگی دارد


 
ابتكارجنوب / عبدالغفور مصطفايى -مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: با تلاش‌های  انجام شده  در مدت۵ و یا ۶ سال آینده عقب ماندگی  ۳۶ سال این شهر عقب ماندگی این شهر به پایان می رسد.
پوربهی در حمع خبرنگاران اظهار داشت‌:  امسال و سال گدشته بالغ بر ۲۵ همت  به ارزش ۲ هزا ر میلیارد تومان پروژه عمرانی اختصاص یافته که درصدد  رفع آن هستیم.



وی خاط  نشان کرد: با قاطعیت اذعان داشت که هیچ دستگاه خدماتی هزینه ای  برای پروژهای این شهر نکرده است و ساخت  مسجد، مدرسه قبل از شهرداری به شورا توسط  شرکت عمران صدرا  اجرا می شود و دراین راستا مدارس مساجد و زیرساخت‌ها به حساب مالیاتی شرکت عمران خرج زیر ساخت‌های شهر می  شود  و افزون  بر ۴۰۰ میلیارد تومان اداره مالیاتی مالیات از  این شرکت کسر کرده و با پیگیری‌های  انجام شده  سعی کردیم که کم شود.


مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا افزود: شهر جدید صدرا تکلبف قانونی دارد  که مصوبه مجلس وشورای اسلامی در قالب  نهضت ملی  ساخت مسکن در طرح تفصیلی و ۱۷ هزار ۳۰۱ واحد در ۱۰ سایت حدود ۲۰۰ هزار از محدوده ۵ هزار ۴۰۰ هکتادر طرح تفصیلی مصوب شده  و ۷۰ هرار احداث مسکن برای کسانی که فاقد مسکن هستند،   این مسئول بیان داشت: نهضت ملی  مسکن صدرا در شهرصدرا در سال گذشته از محل آورده متقاضی نهضت ملی مسگن ۸۶ میلیون تومان به مجموعه آبفا برای تامین زیر ساخت ها و در سال جاری  پس از بازدید از ۲۲ چاه   از این تعداد ۲ چاه خشک شده است.


مدیر عامل عمران شهر جدید صدرا اضافه کرد د:  جمعیت این شهر ۴۱۰  هزار نفر است که این رقم  ۵۰ هزار نفر  افزایش می یابد  و در این مورد  مسکن مهر  با تجربه اولیه در دولت نهم و دهم  اتفاق افتاد و مسکن مهر ناتمام رها  و در م ت  ۱۲ سال مردم بلاتکیلف شدند، متقاضی  مسکن مهر دولت هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و در بخشی ۱۳.۵ همت در کشور تکمیل نکردند و با ر را بر دوش دولت سیزدهم انداخته شد و ۴۵۰  واحد مسکونی،  بیش از ۲۰۰ واحد واگذار و ۲۸۰ واحد دیگر  در حال واگذاری می شود.


پوربهی تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن در سایت نهضت ملی ۳۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار اراضی کاربری آموزشی درمانی  ورزشی و مذهبی  با اعتبار افزون بر ۳.۵ همت اختصاص داردو حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ای احداث مدرسه ۹ و ۱۲ کلاسه و ۵ مسجد با اعتیار ۱۰۰ میلیارد تومان همزمان با اتمام این پروژه زیر ساخت مدرسه و مسجد نیز  به پایان می رسد.


وی گفت: مترو نیاز شهر جدید صدر است و درصحن شورا با شورائیان نشست داشته متاسفانه ماده ۹ و۱۰ قریب واقع شده است جاده قره پیر  به برکت پیگیری خبرنگاران به اتمام رسید،  متر و به شکل یک لوپ در    متاز ورودی صدرا حدود ۶ هزار میلیار د تومان اختصاص یافته است.
پوربهی با اشاره به اینکه نیاز به مطالعات شهر با لادستی برای احداث صدرا باید لحاظ شود و بر اساس پیگیری های شده و بازنگری طرح مطالعات بالا دستی اصلاح شود و بر همین اساس مصوبه ای در شورای عالی ترافیک کشور حذف  و باید آن را حل و مصوبه بگیریم، تا  ۵۰ درصد شهردار و   شورای صدرا   ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی برای احداث مترو اختصاص  یافته است.


وی افزود: اولویت نخست این شهر احداث  مسجد است و اولویت فرهنگی مد رسه است در حال حاضر کمبود مسجد در این شهر وجود ندارد.
این مسئول گفت: در شهر صدرا ۱۷ مدرسه کمبود داریم یک مدرسه را سال گذشته شروع کردیم و یک مدرسه دیگر در فاز دو و ۲ مدرسه دیگر کلنگ زنی شد  و یک و یا۲ مدرسه دیگر در دستور کار است و شهرداری صدرا ۲ مدرسه، نوسازی مدارس ۲ مدرسه برای احداث متقبل شده است.


 
وی آب از داشت: شهر جدید صدرا ۱۸ مسجد  و ۲۲ مدرسه، د ارد، پروژه های مسکن نهضت ملی در کلانشهر شیراز 211 هزار نفر نام نویسی  کرده ودر سال جاری  در کلانشهر  شیراز   70 هزار نفر فاقد مسکن هستند و این تعداد برای تامین  مسکن به شهر صدرا روی می آورند و این شهر پذیرش این تعداد مسکن را ندارند.



پوربهی ابراز داشت:  دخل و تصرف  د ر فضای سبز پیگری قانونی‌ دارد 5 هزارو 400 محدود قانونی صدرا  با افق 410 هزار نفر با احتساب این تعداد فضای سبز اضافه داریم از 60 هکتار اضافه تاکنون 70 هکتار اجرا و مابقی تامین اعتبار  شده و تعدادی  به بهره‌برداری  رسیده است.


وی  در مورد  حوزه حمل و نقل  شهر صدرا بیان داشت:  بزرگراه شهید سلیمانی ، محور۱و۲، ، برای اولین بار ۳۶ قطعه آموزشی و۵ و۶ قطعه  برای ساخت مدرسه پرداخت شده و نیز تامین آزاد را ه شیراز اصفهان در این راستا  بخشی از زمین تامین و  ۱۰ درصد مشارکت خواهیم داشت.

تاریخ درج :  1403/5/27

تعداد بازدیدها : 67

ارسال نظر